ارتش رژیم صهیونیستی «حمله هدفمند» به رفح را آغاز کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال انجام «حملات هدفمند» علیه حماس در شرق رفح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ساعاتی قبل‌ کابینه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه جنگی این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسراء و دستیابی به دیگر اهداف جنگ ادامه دهد.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات رژیم صهیونیستی در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه رژیم صهیونیستی طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ساعاتی قبل‌تر گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده رژیم صهیونیستی به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

همزمان منابع فلسطینی از حملات هوایی شدید و تحرکات زمینی گسترش داده‌اند.

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم گزارش داده که تل‌آویو فعلاً در حال انجام حملاتی محدود علیه برخی مواضع حماس است. این حمله در شرایطی انجام می‌شود که ساعاتی قبل‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از موافقت با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس/تبادل اسرا خبر داده بود. رسانه‌های اسرائیلی اما مدعی شدند که کابینه این رژیم گفته که حماس طرح مصر و قطر را تعدیل کرده و این طرح برای تل‌آویو قابل قبول نیست.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
کد خبر: 55102
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha