دو روز پر ماجرا برای صنف طلا؛حمایت وزارت صمت در برابر تهدید مجلس

در حالیکه معاون وزیر صمت به صراحت اعلام میکند که: "این قبول که متخلفان از طلا برای مقاصدی همچون قاچاق و پولشویی استفاده میکنند اما این ربطی به صنف طلا ندارد."در مقابل اما برخی دیگر از مسئولان با استخدام واژه هایی همچون : قاچاق ، پولشویی و فساد گویا در پی فشار بیشتر بر صنف و صنعت طلا هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گلدنیوز: در حالیکه در روزهای اخیر مسیر تازه ای برای حل بحران پیش آمده در صنف طلاوجواهر ایجاد شده بود ، امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ اخبار منتشر شده در رسانه نشان از اختلاف نظر جدی مسئولان در نحوه مواجه با صنعت طلا داشت.
از طرفی مسئولان وزارت صمت نگاهی همدلانه با فعالان بازار طلا مخصوصا تولیدکنندگان این صنف دارند؛ چراکه بیشترین آسیب از تعطیلی و رکود به تولیدکنندگانی وارد میشود که با ده ها نفر کارگر در وضعیت نیمه تعطیل قرار دارند.
در حالیکه معاون وزیر صمت به صراحت اعلام میکند که: "این قبول که متخلفان از طلا برای مقاصدی همچون قاچاق و پولشویی استفاده میکنند اما این ربطی به صنف طلا ندارد."
در مقابل اما برخی دیگر از مسئولان با استخدام واژه هایی همچون : قاچاق ، پولشویی و فساد گویا در پی فشار بیشتر بر صنف و صنعت طلا هستند.
از موضع میانه ستاد مبارزه با قاچاق تا موضع قاطع مجلس


امروز سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم بدون اشاره به نامه سازمان صمت تهران ، "پیرامون مقاومت طلافروشان در خصوص ثبت معاملات خود در سامانه جامع تجارت اعلام داشت: این موضوع هنوز برای ما نیز جای سؤال دارد"
اما از طرف دیگر سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با شفافیت بیشتر اعلام کرد که :
"کمیسیون اصل نود اعلامیه‌های صادر شده توسط وزارت صمت در خصوص استثنا قائل شدن صنف طلا از ثبت اطلاعات را غیرقانونی تشخیص داد."

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۶
کد خبر: 55357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha