چین سال آینده بیش از یک میلیون ایستگاه اینترنت ۵G راه اندازی می‌کند

بر اساس اعلام رسانه های چین، شرکت های مخابراتی این کشور احتمالاً سال آینده بیش از یک میلیون ایستگاه پایه اینترنت پرسرعت نسل پنجم احداث می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، وو هِکوان، استاد دانشگاه مهندسی چین به روزنامه چاینا دیلی گفت: شرکت های مخابراتی چینی امسال علاوه بر حدود ۱۰۰ هزار ایستگاه اینترنت نسل پنچم ساخته شده در سال ۲۰۱۹، بیش از ۶۰۰ هزار ایستگاه جدید احداث کرده اند.

شرکت های مخابراتی این کشور احتمالاً سال آینده بیش از یک میلیون ایستگاه پایه اینترنت "۵ جی" جدید احداث می کنند. وو در ادامه تأکید کرد که با این تعداد مجموع ایستگاه های پایه اینترنت نسل پنجم در چین تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱.۷ میلیون ایستگاه خواهد رساند.

وو توضیح داد: با سرعت بخشیدن به ساخت شبکه های ۵ جی، هزینه ساخت هر ایستگاه پایه کاهش می یابد. حتی اگر شرکت های مخابراتی چینی همان مقدار سرمایه گذاری را در سال ۲۰۲۲ در نظر بگیرند که امسال انجام داده اند، آنها می توانند ایستگاه های پایه اینترنت "۵ جی" بیشتری نسبت به امسال بسازند.

وی افزود: من معتقدم شرکت های مخابراتی چین سال آینده بیش از یک میلیون ایستگاه پایه اینترنت ۵ جی احداث خواهند کرد، اگرچه این اهداف ساخت و ساز باید منتظر اعلامیه های رسمی شرکت های مخابراتی بمانند.

به گفته این استاد دانشگاه، خدمات اینترنت ۵ جی در حال حاضر در همه شهرهای چین در سطح استان و بالاتر در دسترس است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در ماه اکتبر اعلام کرد که این کشور در ساخت شبکه های اینترنت پرسرعت نسل پنجم از برنامه تا حدودی پیش است.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 10261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha