کفاشیان: فدراسیون فوتبال مستقل نشود، مطمئناً تعلیق می‌شویم/ مفسران خارجی بهتر از ما از داخل فدراسیون خبر دارند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد، با دقتی که فیفا و AFC دارند در صورتی که فدراسیون فوتبال مستقل نشود مطمئناً تعلیق می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان نایب‌ رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره اساسنامه تأیید شده چیست و آیا ابهاماتی در آن وجود دارد، اظهار داشت: اساسنامه جدید تقریباً مثل همان اساسنامه قبلی است که در سال 86 تصویب شد. بحث بسیار مهم آن همان بخش اول است که فدراسیون باید یک نهاد مستقل غیردولتی باشد و در سال 86 هم این بند وجود داشت. اگر مسائل و ابهامات جزئی در اساسنامه وجود داشته باشد، زیاد حائز اهمیت نیست و در سرنوشت فوتبال ما تأثیری ندارد. بنابراین لازم بود که تصویب شود، انتخابات صورت بگیرد، مدیران فدراسیون شناخته شوند و کار را دست بگیرند. 

وی که با برنامه «همیشه با ورزش» رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، افزود: به سرعت سال دیگر می‌رسد و بندی که فیفا بر عهده فدراسیون و مدیریت جدید گذاشته است که فدراسیون را به معنای واقعی مستقل کند، باید اجرایی شود. پس از تصویب آن، می‌توانند اشکالات موردی را هم که وجود دارد در اساسنامه بگنجانند و برای این کار یک سال وقت هست. 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال، در پاسخ به این سؤال که اگر دولت و مجلس لزوماً‌ با قواعد امروزی که منجر به تصویب اساسنامه شده است، هم نظر نباشند، آن وقت چه اتفاقی می‌افتد، تصریح کرد: در آن صورت فدراسیون تعلیق می‌شود. با این دقتی که FIFA و AFC دارند و در جریان همه جزئیات هستند، در این صورت شک نکنید که تعلیق صورت می‌گیرد. به نظر من هیچ مشکلی وجود ندارد. به نفع فدراسیون، کشور و همه هست که مستقل شود. حتی فدراسیون‌های دیگر هم می‌توانند از این قانون استفاده کرده و خود را یک نهاد مستقل غیردولتی کنند. 

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است در ظاهر فدراسیون یک نهاد مستقل شود، اما در عمل این اتفاق رخ ندهد، اظهار داشت: خیر. خدا را شکر آنقدر گزارشات قوی از ایران بیرون می‌رود! همه مفسران خارج از کشور نشسته‌اند و از اینجا بهتر از ما خبر دارند. مثل آن نیست که به خاطر تغییرات مدیریتی با ما کار نداشته باشند. به نظر من این مسئله قابل گذشت نیست. دوستان هیئت رئیسه گفتند وزیر ورزش قول داده است که به محض برگزاری انتخابات، مصوبه را به دولت و سپس به مجلس ببرند. 

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: 10268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha