واکسن کرونا از ریزش سنگین نفت جلوگیری کرد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر جهش غیرمنتظره ذخایر آمریکا که نگرانیها نسبت به کندی تقاضا را برانگیخت، کاهش یافت اما خوش بینی سرمایه گذاران تحت تاثیر اخبار مثبت واکسن کووید ۱۹ افت قیمتها را محدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۱۸ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۸ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۱۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز سه شنبه با پنج سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۱۶ سنت کاهش بسته شده بودند.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه نشان داد ذخایر نفت خام، بنزین و سوختهای تقطیری آمریکا هفته گذشته رشد چشمگیری داشته است. ذخایر نفت ۱.۱۴ میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۱.۴۲ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

چی یوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت سانوارد تردینگ در این باره گفت: رشد ذخایر نفت آمریکا حس احتیاط را در میان سرمایه گذاران برانگیخت و باعث شد در آستانه انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، به فروش قراردادهایشان در بازار بپردازند. اما اخبار روشن درباره پیشرفت ساخت واکسن و امیدواری نسبت به اقدامات محرک مالی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا بازار را در مجموع خوش بین نگه داشته است و نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تا پایان ماه جاری به سوی مرز ۵۰ دلار در هر بشکه پیشروی خواهند کرد.

انگلیس واکسیناسیون مردم خود را روز سه شنبه آغاز کرد. شرکت فایزر روز سه شنبه مانع دیگری را از سرراه خود برداشت. سازمان غذا و داروی آمریکا اسنادی را منتشر کرد که درباره ایمنی یا تاثیر واکسن ساخت این شرکت با همکاری شرکت بایو ان تک آلمان هیچ هشدار جدیدی نداد.

اخبار واکسن باعث شد نگرانیها از افزایش شدید موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سطح جهانی و تجدید تدابیر قرنطینه در کالیفرنیا، آلمان و کره جنوبی تحت الشعاع قرار گیرد.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا سال آینده به میزان ۲۴۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز می رسد که کاهش کمتری در مقایسه با پیش بینی قبلی کاهش تولید این کشور به میزان ۲۹۰ هزار بشکه در روز است.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 10512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha