سفیر ایران در یمن: نه از تحریم هراسی داریم و نه از شهادت

سفیر ایران در یمن در پی قرار گرفتنش در فهرست تحریم‌های آمریکا عنوان کرد: از ترامپ قمارباز تشکر می کنم که در روزهای آخر ریاستش با تحریم یک سفیر اصرار دارد چهره واقعی دولتش و عدم پایبندی این رژیم به قواعد بین‌المللی را نشان دهد، نه از تحریم هراسی داریم و نه از شهادت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صنعا دقایقی قبل در توئیتی در پی قرار گرفتنش در فهرست تحریم‌های آمریکا نوشت: از ترامپ قمارباز تشکر می‌کنم که در روزهای آخر ریاستش با تحریم یک سفیر اصرار دارد چهره واقعی دولت ایالات متحده و عدم پایبندی این رژیم به قواعد بین‌المللی را نشان دهد.

وی افزود: البته در راه هدف آزادی ملت‌های منطقه از بند جنایات آمریکا و صهیونیسم نه از تحریم هراسی داریم و نه از شهادت، بلکه به آن افتخار می‌کنیم.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه سفیر ایران در یمن، یک تبعه پاکستان و دانشگاه المصطفی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده «حسن ایرلو» به دلیل حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یمن در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته و همچنین ادعا شده که «ایران همچنان به بی‌ثبات کردن یمن ادامه می‌دهد.» 

وی شب گذشته نیز در توئیتی بر نقش آمریکا در جنگ علیه یمن و محاصره مردم آن تأکید کرد و نوشت: نقش آمریکا در تعرض به ملت‌های منطقه به ویژه یمنی‌ها بارز و مشخص است. محاصره و تجاوز به ملت یمن، اجرای سیاست‌های آمریکایی- صهیونیستی و دستورکارهای آن در جنگ علیه یمن است. محاصره آمریکایی، قاتل ملت یمن است.

حسن ایرلو که ششم آبان ماه ۱۳۹۹ رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی کرد، پیش از تصدی این سمت معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور یمن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ بوده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران ۱۴ آبان ماه نیز استوارنامه خود را به رئیس شورای عالی سیاسی یمن، عالی‌ترین نهاد سیاسی در صنعاء تسلیم کرد.

مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ در یمن، هماهنگ کننده کمک‌های انساندوستانه ایران به یمن پس از آغاز جنگ (اعزام هواپیماهای کمک رسانی و کشتی نجات و پس از آن کمک رسانی با هماهنگی سازمان ملل و ... از دیگر فعالیت‌های ایرلو است

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 10520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha