۱۲ شهر کشور در وضعیت قرمز/ جریمه ۶۰۰ هزار خودرو به دلیل نقض قانون منع تردد شبانه/۵۱ درصد ابتلاها خانوادگی است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده تردد بین شهری خودروها ۳۱ درصد کاهش داشته و در نتیجه آن ۴۲ درصد فوتی های تصادفات کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ۱۲ شهر کشور در وضعیت قرمز مانده اند و ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر نیز زرد هستند. همچنان شهرهای آستارا و تالش در استان گیلان و آمل، گلوگاه و نور، در استان مازندران، در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی افزود: تغییر رنگ شهرها به خاطر رعایت پروتکل ها و زحمات کادر درمان و...، است. اگر در این چند شب منتهی به شب یلدا، مراقب نباشیم و بخواهیم دورهمی داشته باشیم، تمام زحمات هدر می رود و کرونا دوباره شعله‌ور می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی با اعلام اینکه ۵۱ درصد ابتلاها خانوادگی است، گفت: غفلت کنیم، تمام دستاوردهای ما از بین خواهد رفت با تدابیر در نظر گرفته شده تردد بین شهری خودروها ۳۱ درصد کاهش داشته و در نتیجه آن ۴۲ درصد فوتی های تصادفات کاهش یافته است.

وی با اعلام اینکه در اجرای منع تردد شبانه ۶۰۰ هزار خودرو جریمه شدند، گفت: در این مدت ۷۷۲ هزار خودرو از رفتن به شهرهای دیگر برگشت داده شدند و دو میلیون تذکر به خودروها داده شده و ۲۳ هزار پلمب واحدهای صنفی داشته ایم.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 10947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha