پروازهای میان امارات و ترکیه از سر گرفته می‌شود

پروازها میان ترکیه و امارات متحده عربی قرار است برای نخستین بار از زمانی که شیوع ویروس کرونا مقامات دو کشور را وادار کرد فرودگاهها را اوایل امسال تعطیل کنند، در چند روز آینده از سرگرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، سخنگوی شرکت فلای دبی که متعلق به هواپیمایی امارات است، اعلام کرد پروازها بین دبی و استانبول از پنج شنبه ۱۷ دسامبر از سرگرفته خواهد شد. به گفته منابع آگاه، ترکیش ایرلاینز که دولت ترکیه در آن ۴۹ درصد سهم دارد، قرار است پرواز در این مسیر را از سربگیرد.

ترکیش ایرلاینز و امارات با وجود این که برنامه های پروازشان را در دوران همه‌گیری ویروس کرونا احیا کردند اما پرواز در این مسیر را همچنان متوقف نگه داشته بودند. اگرچه هیچ کدام از این دو ایرلاین به علت معلق ماندن پروازهای این مسیر اشاره ای نکردند اما این توقف طولانی با وخامت روابط میان دو کشور مصادف شد.

امارات متحده عربی و ترکیه در لیبی در جبهه های مخالفی قرار دارند و در زمینه مسائل مختلف از سوریه و عراق گرفته تا شرق مدیترانه اختلاف نظر دارند. امارات متحده عربی مانند عربستان سعودی دیدگاه رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از اسلام سیاسی را برهم زننده ثبات منطقه می داند.

ازسرگیری پروازها میان دو کشور نشان می دهد که از تنشها میان امارات متحده عربی و ترکیه کاسته شده است. سران دو کشور ماه گذشته موافقت کردند کانالهای گفت و گو را باز نگه دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر دبی-استانبول که بین چهار تا پنج ساعت زمان می برد، یکی از پرترافیک‌ترین مسیرهای هواپیمایی امارات است. برای ترکیش ایرلاینز هم این مسیر مسافران دارای بودجه اقتصادی را که به دنبال پرواز به غرب اروپا یا آمریکای شمالی از طریق فرودگاه جدید استانبول هستند، جذب می کند.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 11210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha