قطعی ارتباط کارگزاری‌ها با هسته معاملات بورس/ زیان سهام‌داران را چه کسی جبران می‌کند؟

کندی و قطعی سیستم معاملات که مربوط به کارگزاری‌های آنلاین بورس می‌شود، چد وقتی است سهام‌داران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، چند ماه پیش در روزهایی که بازار در حال اوج گیری بود، بسیاری از صف های خرید و فروش بازار به دلیل کندی هسته معاملات بر هم زده می شد و یا بر اثر این کندی معامله گران به اشتباه سهام خود را معامله می کردند.

در آن روزها تحریم ها و البته عدم پشتیبانی شرکت فرانسوی ارائه دهنده هسته معاملات مزید بر علت شده بود تا کندی این هسته، بازار را با سردرگمی و مشکلاتی همراه کند.

اما سازمان بورس کار را به جوانان ایرانی سپرد و این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد. از روزی که این اتفاق رخ داده است، هسته معاملات و سیستم کارگزاری ها روند بهتری را طی کرده اند.

اما طی چند روز گذشته مشکل دیگری با عنوان قطعی ارتباط کارگزاری ها با هسته معاملات بازار را به نحو دیگری تحت تاثیر قرار داده است. عدم بروزرسانی دارایی سهامداران در سیستم معاملات آنلاین تقریبا اکثر کارگزاری ها سبب شده است، افراد خرید و فروش های خود را به درستی نبینند و نتوانند براساس این مساله تصمیم گیری کنند.

بسیاری از کارشناسان عدم بروزرسانی دارایی افراد را یکی از دلایل نوسان بیش از حد نمادها و کاهش قیمت آنها می دانند. به نظر می رسد کارگزاری ها باید برای این مساله فکری کنند. دریافت کارمزد از سهامداران و عدم ارائه خدمات مناسب و سریع و به موقع می تواند سهامداران را با زیان مواجه کند.

این مساله را باید بخش نظارت بر کارگزاری ها در سازمان بورس و کانون کارگزاران به صورت جدی پیگیری کنند تا سهامداران خرد با زیان بیشتری مواجه نشوند.

۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 11447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha