رئیس ستاد اجرایی فرمان امام: فاز یک واکسن با تمام حدس هایی که می زدیم متفاوت شد / انتظاری که داشتیم فوق تصور ما بود / دغدغه تولید انبوه نخواهیم داشت

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره آخرین روند تولید واکسن کووایران برکت نیز گفت: فاز یک واکسن با تمام حدس هایی که می زدیم متفاوت شد و انتظاری که داشتیم فوق تصور ما بود. ایمن ترین و کم عارضه ترین واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بیمارستان سیار ۹۹ تختخوابی احسان را افتتاح و آخرین روند تولید واکسن کووایران برکت را تشریح کرد.

محمد مخبر در آیین افتتاح بیمارستان سیار ۹۹ تختخوابی احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مرحله پنجم رزمایش همدلی و احسان که در مجموعه چهل سرای مصلی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه امروز با افتتاح این بیمارستان اتفاق خوبی افتاده است گفت: ساخت این بیمارستان از سال گذشته آغاز شد.

ویژگی ها و خدمات قابل ارائه بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام

وی افزود: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و احتمال وقوع سیل و زلزله می طلبید امکانات بروز سیاری را دراختیار داشته باشیم تا بتوانیم به سرعت به داد مردم برسیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه این بیمارستان دارای اتاق عمل، دستگاه سونوگرافی، ماموگرافی، اورژانس، داروخانه و همه تجهیزات یک بیمارستان تخصصی است اظهار کرد: بیمارستان سیار در وضعیت عادی به مناطق محروم می‌رود که البته پیش بینی شده و برنامه ریزی شده خواهد بود. در مواقع حادثه نیز به سرعت در محل وقوع حاضر شده و خدمات می‌دهد.

مخبر ادامه داد: این بیمارستان به تله مدیسین وصل است و می‌توانند خدمات فوق تخصصی را از بیمارستان های مادر دریافت کند. حداقل به ۱۰ بیمارستان دیگر با این ظرفیت نیاز داریم که در مناطق مختلف مستقر و به سرعت به داد مردم برسند. همه امکانات بیمارستان آماده و مانند این است که ظرف ۲۴ ساعت بیمارستانی را از تهران به نقاط دیگر ببرید.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان می‌تواند در زمان تلفات کمک کننده باشد گفت: از طریق دیتا سنتر سامانه ۴۰۳۰ امکان پزشکی از راه دور وجود دارد و تجهیزاتی نصب می‌شود که امکات برقراری ارتباط با پزشک متخصص را فراهم می‌کند و در هر نقطه دورافتاده ای بیماری با نیاز به تشخیص می تواند به متخصص وصل شود.

آغاز واکسیناسیون عمومی از خرداد ۱۴۰۰

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره آخرین روند تولید واکسن کووایران برکت نیز گفت: فاز یک واکسن با تمام حدس هایی که می زدیم متفاوت شد و انتظاری که داشتیم فوق تصور ما بود. ایمن ترین و کم عارضه ترین واکسن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مخبر ادامه داد: فاز یک مطالعات با بالاترین استانداردها از سوی وزارت بهداشت تایید شد و ظرف همین هفته مطالعات بالینی فاز دو و احیانا فاز ۳ را با همدیگر شروع می کنیم.

امکانات تولید انبوه فراهم شده و ظرف ۲ تا ۲.۵ ماه آینده دیگر دغدغه تولید انبوه نخواهیم داشت. طبق پیش بینی و برنامه ریزی ما اواسط اردیبهشت و حداکثر خرداد واکسیناسیون عمومی شروع می شود.

توزیع یک میلیون بسته معیشتی از امروز

وی همچنین با بیان اینکه رزمایش همدلی و احسان از زمانی که رهبری دستور دادند شکل گرفت و تقریبا هر ۴۵ روز یکبار یک میلیون بسته معیشتی را با ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان توزیع کردیم که امروز پنجمین رزمایش‌ها است گفت: امروز هم یک میلیون بسته توزیع خواهد شد. علاوه بر این ۱۰ هزار دست لباس که به صورت اینترنتی توسط بچه ها انتخاب شده در مناطق محروم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به سوء تغذیه مادران باردار و اطفال در مناطق محروم گفت: مدت هاست روی این موضوع کار کردیم و مکملی ساخته شده که با سازمان غذا و دارو هم هماهنگی های لازم انجام شده و ۱۰ هزار مادر باردار به طور نمونه تحت پوشش این مکمل ها می روند.

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 12380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha