آمازون صدهزار کارگر جدید استخدام می‌کند

شرکت آمازون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش سرعت خدمات رسانی تعداد زیادی نیرو در آمریکا و کانادا استخدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمازون روز دوشنبه میزان استخدام خود را افزایش داد و اعلام کرد قصد دارد صدهزار کارگر دیگر را برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون خرید آنلاین در دوره شیوع ویروس کرونا استخدم کند. 

آمازون بزرگترین شرکت اینترنتی خرید آنلاین است که به دست جف بزوس اداره می‌شود، وی درباره تصمیم جدید این شرکت اعلام کرد که موقعیت‌های جدید کاری از تمام وقت تا نیمه وقت در آمریکا و کانادا وجود دارد که شامل کار در ۱۰۰ مرکز مرتب‌سازی بسته‌ها و سایر ارائه خدمات است که در ماه سپتامبر افتتاح می‌شود.

حقوق این کار برای کارگران ساعتی ۱۵ دلار در نظر گرفته شده است. این چهارمین دوره استخدام شرکت آمازون در سال جاری است، که انتظار می‌رود با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های استخدامی آمازون باشد. آمازون در این باره اعلام کرد: بیش از صدهزار کارگر اضافی برای کمک به بسته‌بندی بسته‌های ارسالی برای جشن کریسمس نیز اضافه خواهد شد.

با افزایش نیرو چند  هزار شغل ایجاد می‌شود؟

تنها چند روز پس از اعلام آخرین دوره استخدام، ۳۳۰۰۰ شغل شرکتی و فناوری ایجاد می‌شود و جف بزوس مدیرعامل این شرکت در ماه‌های مارس و آوریل به ترتیب از ایجاد صدهزار و ۷۵۰۰۰ شغل عملیاتی جدید خبر داده بود. دیو کلارک، معاون ارشد عملیات جهانی در آمازون، گفت: "ما فقط در این ماه ۱۰۰ ساختمان برای جبران کارهای عقب افتاده و مرتب سازی بسته‌ها در ایستگاه‌های تحویل و سایت‌های دیگر افتتاح می‌کنیم. "

آمازون قول داد؛ سود حاصل خود از استخدام کارکنان جدید را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهد. گفتنی است سهام آمازون در سال جاری تقریبا ۷۰ درصد افزایش یافته است، این افزایش قیمت سهام آمازون باعث شد که بزوس ۵۶ ساله، ثروتمندترین مرد جهان در تاریخ ۲۶ آگوست در آمریکا شود.

از سال ۲۰۱۰، آمازون به طور مستقیم بیش از ۶۰۰ هزار شغل در سراسر دفاتر شرکتی و سایت‌های عملیاتی خود در آمریکا ایجاد کرده و بیش از ۳۵۰ میلیارد دلار در بیش از ۴۰ ایالت سرمایه گذاری کرده است.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 1324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha