توئیت عضو کمیسیون اصل ۹۰ درباره حذف سربازی اجباری/مجلس به دنبال حذف سربازی اجباری و جبران مالی آن

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین حسن شجاعی علی آبادی نماینده مجلس درباره حذف سربازی اجباری که این روزها بحث داغ میان مجلس و نیروهای مسلح است در رشته توئیتی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد نوشت: مجلس انقلابی بر اساس اصول ۷۱، ۷۶، ۸۴، ۸۶ و ... قانون اساسی به دنبال تحقق آن است. پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است. اگر چنین است، غیبت صدها هزار مشمول باید امنیت کشور را به کلی از بین برده باشد. سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهار نظر داشته باشند.

او در ادامه نوشت: آنچه منطقا نیروهای مسلح می‌توانند بیان و مطالبه نمایند این است که با حذف سربازی اجباری به چه میزان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است تا دولت و مجلس آن را تامین کنند. بر اساس برخی برآوردها ۲۵ همت مورد نیاز است که عدد بزرگی نیست. البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است. در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین نماید.

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
کد خبر: 13315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha