راهکاری مناسب برای سرمایه گذاری موفق در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها یکی از راه‌های موفقیت در بورس است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی مومن زاده کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این موضوع که یک صندوق مناسب برای سرمایه گذاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و سرمایه گذاران چگونه می‌توانند صندوق مناسبی را انتخاب کنند، اظهار کرد: صندوق‌ها به سه گروه صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق‌ سرمایه گذاری در سهام و صندوق‌ سرمایه گذاری مختلط تقسیم می‌شوند.

او در ادامه افزود: هر کدام از این صندوق‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی برای خود دارند و به این ترتیب متقاضیان متفاوتی نیز برای خود دارند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق‌ها با درآمد ثابت بخش عمده‌ای از درآمد خود را در ابزارهای با درآمد ثابت اعم از سپرده بانکی و اوراق‌های بدهی سرمایه گذاری می‌کنند. صندوق‌های با درآمد ثابت سرمایه گذار را از بازدهی بهتری نسبت به سپرده بانکی بهره‌مند می‌کنند. صندوق‌ها از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار هستند.

مومن زاده تاکید کرد: نوع دوم صندوق‌ها صندوق‌های مختلط هستند این نوع صندوق‌ها منابع خود را به صورت متوازن و متعادل در ابزارهای با درآمد ثابت، سهام و حق تقدم سهام سرمایه گذاری می‌کنند. بازدهی این نوع صندوق از صندوق با درآمد ثابت بیشتر است و در پیرو این بازدهی ریسک سرمایه گذاری در این نوع صندوق‌ها بالاتر است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: نوع سوم صندوق‌ها، صندوق‌های سهامی است. این صندوق‌ها بخش عمده‌ای از درآمد خود را در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سرمایه گذاری می‌کنند. بازدهی این صندوق در شرایطی که بازار متعادل و رو به رشد باشد نسبت به بازدهی دو نوع صندوق دیگر بسیار بیشتر است.

مومن زاد بیان کرد: براین اساس به سرمایه گذاران عادی توصیه می‌شود که در چند ماه ابتدای ورود به بازار (حداقل شش ماه) در صندوق‌های مختلط سرمایه گذاری کنند تا با شرایط بازار و میزان ریسک پذیری خودشان به طور کامل آگاه شوند.

این کارشناس در پایان گفت: نکته کلیدی این است که سرمایه گذاران براساس میزان ریسک پذیری باید صندوق مورد نظر خود را انتخاب کنند.

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 13376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha