۱۰ خبر مهم برای بازارهای امروز / سهامداران در انتظار رشدی دیگر

روز گذشته برخلاف دو بازار ارز و طلا که کاهش قیمت را تجربه کردند، شاخص بازار سهام بالاخره مثبت شد. آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازارها دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ روز گذشته برخلاف دو بازار ارز و طلا که کاهش قیمت را تجربه کردند، شاخص بازار سهام بالاخره مثبت شد. آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازارها دارد؟

۱۰ خبری که احتمالا بر بازارها تاثیر بگذارند در زیر آمده است:

ـ روز سه‌شنبه‌ دلار ۲۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۴هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

ـ قیمت طلا و سکه دیروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از کاهش نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۳۹۱ هزار تومان رسید.

ـ مهشید داداش زاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: آینده بازار با توجه به شرایط، در یک حالت تعادلی-صعودی قرار دارد. با توجه به تحرکات مثبت در معاملات دیروز، احتمالا شاخص همچنان روند صعودی را حداقل برای امروز ادامه می‌دهد.

ـ وزیر بهداشت گفت: بارها به مردم گفته‌ام که با لطف خدا و برآوردی که می‌کنم، واکسن ملی ما در بهار امسال تزریق می‌شود.

ـ اولین طرح پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ از امروز آغاز می‌شود. جزئیات آن را در گزارش «پیش‌فروش ایران خودرو سال ۱۴۰۰» می‌توانید بخوانید.

ـ سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۱۸۹ درصد افزایش داشته و چین، آلمان و امارات بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌اند.

ـ معاون خرید شرکت ذوب‌آهن اصفهان از کمبود مواد اولیه آهن‌دار خبر داد و گفت می‌توان یکی از دلایل لغو افزایش سرمایه نماد ذوب‌ آهن را کمبود مواد اولیه برای خط تولید این شرکت دانست.

ـ عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

ـ مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار اوراق بدهی ۱۰ هلدینگ بزرگ در بازار سرمایه از شنبه خبر داد.

ـ لیدر بازار کریپتوکارنسی بعد از دست و پنجه نرم کردن با مقاومت ۶۰ هزار دلاری دیروز به صورت ناگهانی حدود ۳ هزار دلار رشد کرد و به ۶۳ هزار دلار رسید.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 13548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha