مشاهده سه مورد ویروس آفریقایی در کشور/ صدای ویروس هندی می آید!

وزیر بهداشت از مشاهده سه مورد ویروس آفریقایی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگار مهر، سعید نمکی در نشست خبری امروز گفت: با موج فراگیر ویروس انگلیسی به عنوان موج چهارم در سراسر کشور، همکاران ما با شرایط بسیار ویژه‌ای روبرو شده‌اند و مرگ‌های ناشی از بستری طی روزهای آینده رو به افزایش خواهد بود و چند روز آینده، روزهای سخت‌تری را از نظر مرگ‌های کرونایی خواهیم داشت.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: مراکز ۱۶ ساعته سرپایی را افزایش دادیم، درمان سرپایی بیماران کرونایی و بستری موقت آنها نیز افزایش پیدا کرد و توانستیم بار سرریز بستری‌ها را کم کنیم؛ همین مسئله باعث افزایش مراقبت‌های بیمارستانی شد.

وزیر بهداشت افزود: با گذشت از موج سهمگین چهارم، امیدواریم میزان مرگ و میرها کاهش پیدا کند.

نمکی از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال نیز خبر داد و گفت: واکسیناسیون این افراد از امروز در کشور آغاز شده، پس از آن نیز گروه‌های دیگر را شروع می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان خرداد ماه گروه‌های هدف (پر ریسک) را تمام کنیم.

وی در خصوص تولید واکسیناسیون داخلی اظهار داشت: دیروز فاز ۳ واکسن تولیدی ایران و کوبا را در اصفهان آغاز کردیم، روز قبل از آن نیز فاز ۳ واکسن «برکت» آغاز شده بود و در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در تولید واکسن داخلی رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه لحظه به لحظه مبادی ورودی را رصد می‌کنیم و با توجه به اینکه ورود ویروس‌ها به کشور پاسپورت نمی‌خواهد، گفت: متأسفانه روز گذشته شاهد سه مورد ابتلاء به ویروس آفریقای جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی کشور بودیم.

نمکی ادامه داد: همچنین صدای پای ویروس هندی را نیز نزدیک‌تر می‌شنویم و روز گذشته در یکی از شهرستان‌ها مواردی از ابتلاء به کرونا در هندی‌هایی که به ایران آمدند، مشاهده شد که در بررسی مجدد و آزمایش هستیم که ببینیم چه نوع ویروسی است.

وزیر بهداشت با اشاره به زنگ خطر جدی که شنیده می‌شود، گفت: باید فاصله‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

نمکی گفت: واکسن‌ها بر روی ویروس آفریقای جنوبی اثری ندارد و اگر هم دارد، مختصر است به همین دلیل باید پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنیم تا گرفتار ویروس‌های جدید نشویم.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 14095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha