تازه‌ترین سیگنال‌ها برای سهامداران / اخبار احتمالا اثرگذار بر بورس امروز

بازار سرمایه در روز گذشته بر خلاف انتظارات منفی و نزولی شد. باید دید که اخبار جدید چه سیگنال‌هایی را برای سهامداران دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه شاخص کل ۱۳ هزار واحد افت داشت و تحرکات نمادهای شاخص‌ساز تحت تاثیر شاخص کل منفی و نزولی بودند. پیش‌بینی‎‌ها نشان می‌دهد بازار امروز هم احتمالا منفی باشد و تغییر خاصی در روند آن صورت نگیرد. اما شاید مهمترین سیگنالی که تحرکات امروز و این هفته بازار را تعیین می‌کند جلسه سران سه قوه درباره بورس است که زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است.

_  روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: زمان‌بندی معاملات اوراق بهادار در بازارهای بورس و فرابورس، امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، کمافی السابق و بدون تغییر خواهد بود.

_  کارشناسان رمزارزها معتقدند: بیت‌کوین در محدوده حساسی قرار دارد و دیروز صبح هم سقف مقاومتی ۵۷ هزار دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۵۷ هزار دلار معامله می‌شود. این بازار همچنان نیازمند اصلاح است اما اصلاح بیت‌کوین فرصت خرید است.

_ جلسه کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، دیشب برگزار شد. حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

_ شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت خودرو دارد و قرار است در جلسه‌ای که دوشنبه این هفته برگزار می‌شود، قیمت نهایی خودروها را اعلام کند.

_ معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در ۲۵ استان کشور به ثبات رسیده است، گفت: اگرچه هنوز میزان بیماری کم نیست اما روند افزایش یابنده متوقف شده که نشانه خوبی است؛ روند نزولی در ۱۵ استان آغاز شده و در حدود ۱۰ استان هم تقریبا به اوج بیماری رسیده‌ایم و انتظار داریم طی همین هفته و هفته آینده از میزان ورودی بیمارستان‌ها کاسته شود و روند نزولی را طی کنند.

_ صادقی نیارکی معاون وزیر صمت در مراسم امضا تفاهم‌نامه‌ بین معاونت صنایع وزارت صمت و ستاد توسعه فناوری‌های نانو ریاست‌جمهوری،درباره بازگشت کارخانه‌ها راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: ما سال گذشته، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد راکد را هدف‌گذاری کردیم که از این بین ۲ هزار و ۱۱۵ واحد به مدار تولید برگشتند. بخشی از این واحدها برندها و نام‌های ملی هستند که در تلاش هستیم آن را به فرایند تولید بازگردانیم. وی همچنین افزود: با توجه به مرحله پیش تولید، پیش‌بینی می‌شود کارخانه ارج از ۱۸ ماه تا دو سال آینده به چرخه تولید بازگردد.

_ سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، برگزاری انتخابات مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت را غیرقانونی دانست و گفت: ابهامات مطرح شده توسط سازمان بازرسی کل کشور در مورد این انتخابات هنوز رفع نشده است.

_ عراقچی تاکید کرد: تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود دارد.

_ نرخ تسعیر ارز بانک‌ها به ۱۵۹۰۰ تومان افزایش یافت.

_ دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه شکر در بازار با پنج نرخ مختلف عرضه می‌شود، گفت: با وجود اینکه شکر با قیمت آزاد در بازار فراوان است اما شکر با قیمت مصوب در بازار موجود نیست.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 14269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha