بازار سرمایه باید حمایت همگانی شود/ لزوم نجات تمام نمادها از مرداب

کارشناس بازار سرمایه گفت: منابعی که به بازار سرمایه تزریق می‌شود، برای حمایت از اکثریت نمادهای بازار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه قرار است حمایت‌هایی از بازار سرمایه صورت بگیرد و نقدینگی وارد بازار سرمایه شود، اظهار کرد: بحث حمایت از سهام اخیرا در بازار سرمایه مطرح شده است.

او بیان کرد: مشکلی که وجود دارد این است که، نمادهای متوسط و کوچک بازار سرمایه اکثراً در این چند وقت مخصوص از بهمن ماه ۹۹ که قانون دامنه‌ نامتقارن وضع شده، اصلاح چندانی نداشتند. بر این اساس این سهام مقداری ریزش داشته، اما در دو ماه اخیر این‌ سهام اصلاح چندانی نداشته‌اند.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: به نظر من منابعی که به بازار تزریق می‌شود، برای حمایت از اکثریت نمادهای بازار سرمایه است. اما الان انتقاد می‌شود که، بسیاری از نمادهای کوچک اصلاح نداشتند، با تمام افت قیمت، اما تقاضای زیادی برای این سهام نیست.

خبری زاد در پاسخ به این پرسش که، چه استراتژی به اصلاح قیمتی نمادهای کوچک کمک می‌کند؟، تشریح کرد: راه حل پیشنهادی من این است که، یک مدت قبل از تزریق نقدینگی با استفاده از قوانین گره معاملاتی، تغییر حجم مبنا و افزایش دامنه نوسان سبب، اصلاح قیمتی این نمادهای متوسط و کوچک شوند.

او بیان کرد: بعد از اصلاح قیمتی نمادها، تزریق نقدینگی، توسط صندوق توسعه و حمایت‌های دیگر صورت گیرد و از این سهام نیز حمایت شود. اما اگر اصلاح در این حوزه صورت نگیرد به نظر من وضعیت به همین شکل خواهد بود و نمی‌توان خیلی امید داشت که، با تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه این مدل سهم‌ها هم جمع شوند و احتیاجی به دستورالعمل خاصی ندارد.

او افزود: به لحاظ کمیتی حدود ۳۰۰ نماد هستند که اصلاح قیمتی نکردند. این نمادها این مدتی که حجم مبنا نخوردند و کاهش پیدا نکردند، اگر اصلاح قیمتی کنند، تا شرایط برای این نمادها برای حمایت فراهم شود، در این هنگام بازار سرمایه اقدام به حمایت از این نمادها کند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 14303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha