فرمول بازگشت تعادل به بازار بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: تا صف نمادهای کوچک جمع نشود نمی‌توان به صعودی شدن بازار یا برگشت اعتماد امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز؛ عرفان هودی با بیان اینکه بازار نیاز به پول دارد تا به شرایط تعادل برگردد، اظهار کرد: در ابتدا مبلغی که از طریق صندوق توسعه ملی وارد وارد صندوق تثبت بازار می‌شود صف‌ها جمع می‌شود، اما در مرحله دوم نیاز به مبلغی است تا بتواند محرکی برای بازار باشد تا بتواند حرکت کند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بسته حمایتی افزود: بخش معافیت مالیاتی این بسته اگر وارد صندوق توسعه بازار شود می‌تواند کمک حال بازار باشد که با اما و اگر همراه است.

وی با بیان اینکه صندوق تثبیت و توسعه بازار مجاز بین جمع کردن ۱۰۴ تا ۱۰۷ نماد هستند که در حال حاضر صندوق توسعه تاکنون ۲۵۰ نماد را پوشش دادند، گفت: با این شرایط نمادهای کوچک مغفول می‌مانند، تا صف نمادهای کوچک جمع نشود نمی‌توان به صعودی شدن بازار یا برگشت اعتماد امیدوار بود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: صندوق‌های بزرگی که برای کمک به بازار وارد می‌شوند باید سهم‌های کوچک را جمع کنند، سهم‌های بزرگ هنگامی که بازار برگردد توسط حقوقی‌ها جمع آوری می‌شود، حقوقی‌ها هیچگاه برای خرید سهم‌های کوچک ورود نمی‌کند بلکه سهم‌های بزرگ را خریداری می‌کند تا در زمان مناسب بتواند آن را عرضه کند با این فرمول می‌توان به بازگشت بازار امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله‌ای در بازار قرار داریم که نرخ دلار و قیمت‌های جهانی تاثیری بر روی آن ندارد بلکه تحت تاثیر عوامل داخلی قرار دارد.

هودی تاکید کرد: تصمیمات غلطی درباره بازار گرفته شده است و هر فردی که سمتی می‌گیرد به دنبال صدور و یا لغو بخشنامه و دستورالعمل است در حالی که بازار نیازمند ثبات است و تغییرات زیاد برای بازار فایده ندارد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار نیازمند اعتماد است و این اعتماد در گرو جمع کردن سهم‌های کوچک است.

وی با بیان اینکه باید در انتظار نتیجه جلسه سران قوا باشیم گفت: علی رغم نظرات برخی از کارشناسان که بورس را از ارکان مهم اقتصاد کشور می‌دانند، اما معتقدم بورس جایگاه کوچکی از نظر سران قوا در اقتصاد ایران دارد اگر غیر از این بود جلسه سران قوا دو هفته به تعویق نمی‌افتاد و زودتر برگزار می‌شد.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 14308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha