واکنش متفاوت نمادهای بانکی به افزایش نرخ تسعیر ارز / وپاسار افشای الف داد، وتجارت افشای ب

در حالی که در ابتدای هفته بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز بانک ها را به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش داد، اما بانکهای مختلف نسبت به این تغییر واکنش متفاوتی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ در حالی که در ابتدای هفته بانک مرکزی نرخ تسعیر ارز بانک‌ها را به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش داد، اما بانکهای مختلف نسبت به این تغییر واکنش متفاوتی داشتند. این خبر در کنار سیگنالهای مثبت برجام در خصوص رفع تحریم‌های بانکی منجر شد تا در روزهایی که شاخص کل روندی کاملا نزولی دارد برخی نمادهای گروه بانکی در بورس روندی تقریبا مثبت داشته باشند.

با این حال همه نمادهای بانکی رفتاری یکسان نسبت به این خبر نداشتند. بانک آینده با افشای اطلاعات ب اعلام کردند که با توجه به مدت اندک اخذ مجوز فعالیت ارزی توسط این بانک، بخشنامه فوق، در مقطع گزارشگری مذکور، فاقد اثر قابل‌توجه بر عملکرد مالی این بانک است. بانک تجارت(وتجارت) هم اعلام کرده این بخشنامه روی عملکرد مالی سال آینده آنها تاثیرگذار است ولی تاثیر آن را نسبت به سرمایه خود چندان ندانسته که افشای الف دهد. بانک سامان نیز واکنشی مشابه داشته و ضمن تایید اثر افزایش درآمدی آن اعلام کرده میزان اثر را در آینده به سهامداران اعلام می‌کند.

در طرف مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با افشای اطلاعات الف اعلام کرد که این بخشنامه می‌تواند درآمد این بانک را نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش دهد. موضوعی که باعث شد امروز این نماد متوقف شود و ادامه معاملات آن به روز چهارشنبه موکول شود.

از سوی دیگر بانکهای دی و سینا طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند که این بخشنامه تاثیری روی روند مالی آنها ندارد.

همچنن نمادهایی مثل وبملت و وبصادر نیز تاکنون هیچ شفاف‌سازی‌ای در این خصوص انجام نداده‌اند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 14332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha