بارش باران و وزش باد شدید ۵ روزه در اکثر مناطق کشور

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، وزش باد شدید و رعدوبرق تا جمعه آینده خبر و نسبت به آسیب به محصولات کشاورزی ۱۰ استان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی ساعات آینده در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های لرستان، ایلام و شمال خوزستان ابرناکی، رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می‌شود که در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و در برخی مناطق ذکر شده احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد.

شدت بارش‌ها برای استان‌های اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرقی تهران و مازندران است.

امروز فعالیت سامانه بارشی عمدتا در استان‌های واقع در مناطق مرکزی، شمال شرقی، شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی کشور است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی و ارتفاعات البرز، برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد شدید و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

روز پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های اصفهان، یزد و شمال فارس نیز بارش در ساعات بعدازظهر پیش بینی می‌شود. روز جمعه سامانه بارشی در کشور تقویت شده و بخش‌هایی از غرب کشور را در برمی‌گیرد، در این روز برای بخش‌های مرکزی و ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر و رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ

نوع مخاطره: رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ

منطقه اثر: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۴ : اصفهان، سمنان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی.

اثر مخاطره: آسیب به محصولات کشاورزی و باغی و اصابت صاعقه به دام‌ها.

توصیه: خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‌ها، استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها.

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 14355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha