انتخابات مجامع استانی سهام عدالت ابطال شود

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ابطال برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار، محمدرضا پورابراهیمی، گفت: در جلسه فردا (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلفات و مغایرت‌های قانونی برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت، گزارش خواهد داد.

وی افزود: در شرایط کنونی باتوجه به اینکه ۴۰ درصد مالکانِ سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند و در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند، برگزاری این انتخابات فاقد مشروعیت است.

پورابراهیمی گفت: باتوجه به احراز تخلفات قانونی و مغایرت‌های ایجادشده از سوی دولت در ابلاغیه مقام معظم رهبری، این موضوع به صورت ویژه در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیشنهاد ما این است که انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید تا ثبت نام تمامی مالکان سهام عدالت به تعویق افتد و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراگیر فراهم شود.

وی همچنین گفت: ما ابطال برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت را خواستار هستیم و در صورت تخلف دولت از ضوابط قانونی، طرح دوفوریتی ابطال انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته پورابراهیمی در نامه هفته گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور به رئیس قوه قضاییه در ۱۱ بند محورهای تخلفات قانونی و مغایرت‌های اجرایی با ابلاغیه مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در هفته جاری گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص چگونگی اجرای سامانه‌های نظارتی در امور بانکی در صحن علنی قرائت خواهد شد.
وی افزود: در این گزارش به تخلفات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از دستورالعمل‌های بانک مرکزی و قوانین لازم الاجرا در حوزه نظام بانکی اشاره شده است.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 14489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha