رنج سهام خودرویی ها از کمبود نقدینگی در بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه اکنون سهم‌های خودرویی نیز مانند سایر سهم های حاضر در بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می برند که چنین مسئله ای یک معضل بزرگ برای سهامداران این سهام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایلی که سبب شده است تا سهم‌های خودرویی علی رغم خبرهای مثبتی که دریافت کرده اند صف فروش تشکیل دهند، اظهار کرد: در برهه نخست باید گفت متاسفانه شرایط بازار، فضایی را برای سهامداران به وجود آورده که تمام سهامداران در تمامی صنایع به خصوص خودرویی‌ها نسبت به اخبار مثبت واکنش چندانی نشان نمی‌دهند.

او افزود: طی سال‌های اخیر اشخاصی که سهام‌های خودرو یا بانکی خریداری می‌کردند یک رویکرد بلند مدت داشتند، اما متاسفانه عملکرد مدیران خودرویی به نحوی بود که نه تنها سهامداران سودی دریافت نکردند بلکه سهام هایشان همچنان زیانده است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه اکنون سهم‌های خودرویی نیز مانند سایر سهم های حاضر در بازار سرمایه از کمبود نقدینگی رنج می برند که چنین مسئله ای یک معضل بزرگ برای سهامداران این سهام است.

ادهم گفت: به نظر می‌رسد حتی پس از احیای برجام نیز سرمایه گذاران خارجی  به منظور سرمایه گذاری در بخش خودرو چندان رغبتی از خود نشان ندهند. در شرایط فعلی صنعت خودرو با چالش مواجه است به طور حتم اگر این چالش‌ها رفع شود.   سهم‌های خودرویی یکی از ارزشمندترین سهم‌ها برای سرمایه گذاری است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر برجام رخ دهد و شرایط بازار هم کمی متعادل شود بیشتر تاثیر را همانند سال ۹۴ سهم‌های خودرویی خواهند داشت.

ادهم در پایان گفت‌: متاسفانه اکنون قیمت سهم‌هایی خودرویی تا حدودی متاثر از دست کاری‌ها شده است به گونه ای که هر روز شاهد خروج نقدینگی از این سهم هستیم، امیدوارم هرچه سریع‌تر چنین موانعی از مسیر سهم‌های خودرویی کنار رود.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: 14656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha