رشد ۴۰ درصدی ارزش روزانه معاملات در هفته عرضه اولیه فگستر

در پایان معاملات این هفته، شاخص کل بورس یک درصد رشد کرد و ارزش معاملات ۴۰ درصد افزایش یافت، اما شاخص کل هم‌وزن بیش از یک درصد ریزش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات این هفته بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشدی یک درصدی نسبت به هفته گذشته به سطح یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۸۰ واحدی رسید. این در حالی بود در اواسط هفته شاخص کل از سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی هم پایین‌تر آمده بود. رشد یک درصدی شاخص کل در حالی رقم خورد که شاخص کل هم‌وزن در این هفته بیش از یک درصد افت داشت.

در این هفته پس از تصویب برخی تصمیمات در خصوص بازگشت دامنه نوسان به محدوده ۵ و -۵ و همچنین تغییراتی در حجم مبنا در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند و همین موضوع باعث شد تا شاخص کل روندی صعودی به خود بگیرد. این در حالی بود که صف‌های فروش در نمادهای کوچک همچنان پابرجا بوده و هنوز تقاضایی برای اکثر این نمادها وجود ندارد.

رشد شاخص کل در حالی به وجود آمد که در این هفته ارزش معاملات نیز نسبت به هفته گذشته رشد قابل توجهی داشت. در این هفته ارزش کل معاملات هفتگی ۱۹٫۵ هزار میلیارد تومان بود که معادل روزانه ۳٫۹ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته حدود ۴۰ درصد بیشتر بود.

در این هفته همچنین عرضه اولیه «فگستر» به عنوان اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ به فرابورس آمد که با مشارکت ۲٫۴ میلیون نفری همراه بود و به هر کد بورسی حدود ۲۰ هزار تومان سهم تعلق گرفت.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 14683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha