شروع سرخ و پایان سبز بازار/صعود ۵ هزار و ۵۱۹ واحدی شاخص کل بورس /عکس العمل بازار به مصوبه دامنه نوسان متقارن + نقشه بازار

امروز  شنبه (  ۲۵  اردیبهشت ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید.در نخستین روز کاری هفته منفی و سرخ کار خود آغاز کرد و نماگر بورس در ۱۰دقیقه ابتدایی حدود دو هزار واحد افت کرد . ولی در ادامه و باگذشت ساعتی از بازار، بزرگان با رنج مثبت سراسری به ویژه در گروه پالایشی روبرو شدند و شاهد صف خرید در نمادهای این گروه مانند شپنا و شبندر بودیم.قانون برگشتن به دامنه متقارن، در کنار اصلاح شدید قیمت ها و از طرفی انتشار گزارش های ۱۲ ماهه در این هفته، امید به برگشت تعادل و روند مثبت را برای آینده نه چندان دور بیشتر کرده است.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛بازار در نخستین روز کاری هفته منفی و سرخ کار خود را آغاز کرد و نماگر بورس در ۱۰دقیقه ابتدایی حدود دو هزار واحد افت کرد . ولی در ادامه و باگذشت ساعتی از بازار، بزرگان با رنج مثبت سراسری به ویژه در گروه پالایشی روبرو شدند و شاهد صف خرید در نمادهای این گروه مانند شپنا و شبندر بودیم.

 قانون برگشتن به دامنه متقارن، در کنار اصلاح شدید قیمت ها و از طرفی انتشار گزارش های ۱۲ ماهه در این هفته، امید به برگشت تعادل و روند مثبت را برای آینده نه چندان دور بیشتر کرده است.

در گروه فلزات، نماد فجر با تقاضای خوب و صف خرید استارت خورد و در سقف قیمتی نیز به معاملات خود خاتمه داد.

گروه‌های کوچک همچنان چشم به روان شدن و ثبات کلیت بازار به خصوص در شاخص سازان دارند تا بعد از برگشت تعادل و فروکش کردن هیجان کاذب و اعتماد سازی، نقدشوندگی و تعادل به این گروه بازگردد.

در میان نمادهای کوچک، گشان و شپترو با برتری تقاضا روبرو بودند. در گروه کاشی و سرامیک نماد کلوند که در چند روز گذشته با صف خرید همراه بود امروز با رنج منفی تا صف فروش نیز مورد معامله قرار گرفت.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی ۳۰ درصد منفی نماد توریل و همچنین بازگشایی بانک شهر در محدوده ۴.۵ درصد مثبت اشاره کرد.

وامید تنها تاثیرگذار منفی بر بازار بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۵۱۹ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۱۸۹ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲ هزار و ۹۶۷ واحد  افت  کرد و به رقم ۴۱۴ هزار و ۹۰۳ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۰۴ هزار  معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام کگل، کچاد، فملی، فارس، فولاد، شپنا بیشترین تاثیر مثبت و نماد وامید بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شپنا، فملی، برکت، خودرو، کاما، شتران، شستا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۶۰ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۵۵۳ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۳۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۵۹ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای میدکو، کگهر، هرمز، زاگرس، شگویا، وسپهر بیشترین تاثیر مثبت و سهام توریل بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کزغال، فگستر، ذوب، کرمان، آریا، شگویا، پیزد است.

انتهای پیام. /

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 14746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha