پای سیمانی ها به بورس کالا باز شد؛ نخستین پذیرش سیمانی سال ۱۴۰۰ در بازار سرمایه

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی بورس خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  براساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران، پذیرش سیمان شرکت سیمان فارس پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و شصت و نهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرش محصول سیمان شرکت سیمان فارس در بازار اصلی این بورس خبر داد.

گفتنی است، این نخستین پذیرش سیمانی‌ها در بورس کالا طی امسال است که رقم می‌خورد.

تولیدکنندگان سیمان معتقد  هستند راهکار حل گرانی قیمت سیمان و همین طور شفاف شدن تولید و عرضه سیمان در بازار، عرضه این محصول در بورس کالاست. آن‌ها می‌گویند وقتی سیمان وارد بورس کالا می‌شود از قیمت گذاری خارج شده و سازوکار شفافی را پیدا خواهد کرد. همچنین انجمن صنفی کارفرمایان سیمان بارها موافقت خود با عرضه سیمان در بورس کالا اعلام کرده است.

شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان می‌گوید: انجمن سیمان سال‌هاست که به دنبال عرضه سیمان در بورس کالا و کشف قیمت عادلانه است و در زمینه نرخ و نحوه ورود و عرضه سیمان به بورس کالا در حال رایزنی نهایی با وزارت صمت است.

او گفته بود: بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا مراحل پذیرش خود را انجام دهند و کد بورسی را برای ورود به بورس کالا دریافت کنند.

براساس این گزارش، سال گذشته ۸ شرکت سیمانی موفق به پذیرش محصول خود در بورس کالای ایران شدند.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 14797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha