افت اندک نماگر بورس /شاخص کل بورس به یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید/ فرابورس صعودی ماند + نقشه بازار

امروز یک شنبه(  ۲۶  اردیبهشت ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۷۸۹ واحد افت به رقم یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید.بازار امروز در حالی آغاز به کار کرد که نمادهای موثر بر شاخص کل متعادل استارت خوردند و نماگر بورس در نیم ساعت ابتدایی حدود ۲ هزار واحد سبز را ثبت کرد.  در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی شاهد تحرکات مثبت و قوی در نماد خگستر بودیم که تا شکل گیری صف خرید ۳۰۰ میلیونی نیز پیشروی کرد و به دنبال آن خودرویی ها و بویژه ایران خودرو حدود نیم میلیارد صف خرید شد.در اواسط بازار اطلاعیه بازگشایی سایپا و صف خرید ۸۰۰ میلیونی این سهم جلب توجه کرد و روند مثبت خودرویی ها را تثبیت نمود البته تا آخر بازار عرضه ها در این گروه شدت گرفت اما نهایتا با صف به کار خود پایان دادند.

 گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ بازار امروز در حالی آغاز به کار کرد که نمادهای موثر بر شاخص کل متعادل استارت خوردند و نماگر بورس در نیم ساعت ابتدایی حدود ۲ هزار واحد سبز را ثبت کرد.  

در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی شاهد تحرکات مثبت و قوی در نماد خگستر بودیم که تا شکل گیری صف خرید ۳۰۰ میلیونی نیز پیشروی کرد و به دنبال آن خودرویی ها و بویژه ایران خودرو حدود نیم میلیارد صف خرید شد.

در اواسط بازار اطلاعیه بازگشایی سایپا و صف خرید ۸۰۰ میلیونی این سهم جلب توجه کرد و روند مثبت خودرویی ها را تثبیت نمود البته تا آخر بازار عرضه ها در این گروه شدت گرفت اما نهایتا با صف به کار خود پایان دادند.

 صف خودرو و سایپا بویژه از نظر روانی و تاثیر گذاری بر بقیه گروههای کوچک و بزرگ در بازار اهمیت خاصی دارد، البته باید دید این روند مثبت ادامه دار خواهد بودیا نه. بعد از گروه خودرو در ساعات پایانی بانکی ها نیز با برتری طرف تقاضا روبرو شدند و بعضی از نمادهای این گروه مانند وپست، وپارس در سقف قیمتی به معاملات خود خاتمه دادند.

 گروه پالایش نسبت به بقیه بزرگان با عرضه و فشار فروش بیشتری روبرو بود. گروه فلزات با ابلاغ رسمی آزادسازی صادرات شمش فولاد معاملات متعادل و بعضا منفی را داشتند که در نوع خود جالب بود.

شاخص هم وزن امروز نیز در دامنه سرخ به کار خود پایان داد با این تفاوت که تعداد نمادهای رها شده از بند صف فروش نسبت به روزهای گذشته اندکی فزونی یافت. در میان گروه انبوهسازی کرمان تنها نماد سبز گروه بود و دو نماد رانفور و سپ مثبتهای گروه رایانه بودند. شپلی و گشان امروز هم پرتقاضا ظاهر شدند.

فولاد و فملی بیشترین اثر منفی بر شاخص کل بورس را داشت

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷۸۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۴ هزار و ۲۰۴ واحد  افت  کرد و به رقم ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۵ هزار  معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فارس، خودرو، کچاد، خساپا، اپال بیشترین تاثیر مثبت و نماد فولاد، فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، خودرو، شپنا، خزامیا، فملی، شبندر، کاما از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۱۳ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۶۶۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۳۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۳ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای میدکو، زاگرس، آریا، هرمز، ارفع، بپاس بیشترین تاثیر مثبت و سهام ذوببیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کزغال، فگستر، آریا، کرمان، فروی، وسپهر، ذوب است.

انتهای پیام. /

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 14803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha