بی تفاوتی بورس به خبر تزریق منابع صندوق توسعه ملی / افت ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحدی شاخص کل/ برتری عرضه و هیجان فروش در بازار+ نقشه بازار

امروز دوشنبه (  ۲۷  اردیبهشت ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد رسید.بازار امروز در حالی آغاز به کار کرد که بزرگان بخصوص گروه خودر و بانک شروعی متعادل داشتند و نماگر بورس در همان دقایق ابتدایی افت ۱۰۰۰ واحدی را ثبت کرد. خودرویی ها بر خلاف روز گذشته که بعد از مدت ها با  صف خرید و حجم قابل توجه معاملات روبرو بودند، امروز به ویژه در ساعات پایانی بازار با فشار فروش همراه شدند و دو نماد موثر در این گروه یعنی ایران‌خودر و سایپا با صفوف فروش حدود ۱۰۰ میلیون به معاملات خود خاتمه دادند.

گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛  بازار امروز در حالی آغاز به کار کرد که بزرگان بخصوص گروه خودر و بانک شروعی متعادل داشتند و نماگر بورس در همان دقایق ابتدایی افت ۱۰۰۰ واحدی را ثبت کرد. خودرویی ها بر خلاف روز گذشته که بعد از مدت ها با  صف خرید و حجم قابل توجه معاملات روبرو بودند، امروز به ویژه در ساعات پایانی بازار با فشار فروش همراه شدند و دو نماد موثر در این گروه یعنی ایران‌خودر و سایپا با صفوف فروش حدود ۱۰۰ میلیون به معاملات خود خاتمه دادند. گروه بانکی نسبت به بقیه شاخص سازان معاملات متعادل و با تقاضای بهتری را تجربه کردند که به عنوان مثال می توان به معاملات بانک سامان و پست بانک اشاره کرد.  پالایشی ها همانند روز گذشته با فشار فروش رو به رو شدند و نمادهایی مانند شپنا و شبندر در کف قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

شاخص هموزن نیز حال وروز مساعدی ندارد و در کل بازار (چه در در نمادهای کوچک و چه در نمادهای بزرگ) تعداد سبزپوشان بسیار اندک و انگشت شمار بود که از آن جمله میتوان  نمادهای آریان، گشان برای چهارمین روز متوالی و همچنین سهام شپلی اشاره کرد.

​​​​نکته قابل توجه در بازار امروز این بود که علی رغم خبر مربوط به تزریق ۵۰ میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه معادل ۱۰۳۴ میلیارد تومان، باز هم در بازار شاهد برتری عرضه و هیجان فروش بودیم و در نهایت شاخص کل بیش از ۱۴ هزار واحد ریزش داشت.

فارس تنها نماد تاثیرگذار مثبت بر شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۴ هزار و ۱۳۸ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴هزار و ۱۳۵ واحد  افت  کرد و به رقم ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۴۲ هزار  معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۶۵ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد فملی، فولاد، وامید، شستا، شپنا، شتران بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو، فملی، اپال، شستا، بوعلی، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۸۹ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۷۵۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۰۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۲۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای میدکو، بپارس، زاگرس، کزغال، ارفع بیشترین تاثیر مثبت و سهام شگویا و ذوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد کزغال، فگستر، کرمان، وسهر، ذوب، بپیوند، فروی است.

انتهای پیام. /

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 14838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha