سهام عدالتی که دارید اما از آن بی‌خبر هستید!

کارشناس بازار سرمایه گفت: طبق اظهار نظر وزارت اقتصاد مقرر شده که شرکت‌های غیربورسی در قالب یک شرکت جدید به دارندگان سهام عدالت واگذار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی قلی‌پور، در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت کدام شرکت‌ها هستند؟ بیان کرد: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که ارزش تقریبی شرکت‌های غیر بورسی چه میزان است؟ گفت: این شرکت‌ها، بورسی نیستند و برای ارزش‌گذاری نیاز به دسترسی به صورت‌های مالی آنها است، ولی در کل ارزش روز این شرکت‌ها با بهای تمام شده سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در مقایسه با شرکت‌های مشابه بورسی نمی‌تواند کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

افزایش عمق بورس با افزایش تعداد شرکت‌های تامین سرمایه‌

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آخرین تصمیماتی که درباره این شرکت‌های غیر بورسی اتخاذ شده چه بوده است؟ توضیح داد: طبق اظهار نظرهای وزارت اقتصاد مقرر شده بود که این شرکت‌ها در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری جدید به دارندگان سهام عدالت واگذار شوند، یعنی سهام این شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری جدید، احتمالا امید ایرانیان منتقل شود و سپس اوراق با ارزش اسمی ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومان به واجدان، سهامدارانی که روش مستقیم و غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، اعطا شود که بر اساس شنیده‌ها این موضوع در جریان انجام است.

قلی‌پور در پاسخ به این پرسش که اگر بنا به تقسیم سود این شرکت‌های غیر بورسی باشد به طور تقریبی چه میزان سود به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد؟ بیان کرد: سود تقسیمی سال ۹۹ این شرکت‌ها به ازای هر سهامدار عدالت اعلام نشده است، ولی احتمالا عددی کمتر از پنجاه هزار تومان به ازای هر سهامدار عدالت خواهد بود. همچنین ارزش روز هر ورقه غیر بورسی هم عددی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 14847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha