پرسپولیس و استقلال تا پایان دولت عرضه اولیه می‌شوند؟

وزیر اقتصاد با اشاره به این که واگذاری استقلال و پرسپولیس مراحل آخر خود را طی می‌کند، گفت: تلاش داریم تا واگذاری این دو باشگاه در این دولت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم؛ فرهاد دژپسند، در حاشیه نشست دیروز خود با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در حوزه‌های مالیات، گمرک، اموال تملیکی، بازار سرمایه، مناطق آزاد و … در این جلسه حضور یافتم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: پرسش‌ها و ارائه پاسخ‌ها در این جلسه در یک روند منطقی مطرح، و نمایندگان نسبت به پاسخ برخی سوالات قانع شدند و درباره دیگر سوالات هم با توجه به محدودیت زمانی مقرر شد، اطلاعات تکمیلی بعدا ارائه و جلسات برگزار شود. سوالات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس در حقیقت بیان مواضع مردم از زبان وکلایشان است و ما هم توضیحات لازم را ارائه کردیم.

دژپسند با اشاره به بررسی بازار سرمایه در این نشست افزود: بعد از بررسی موضوع بازار سرمایه مقرر شد، نماینده سوال‌کننده جلسه‌ای را با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل این سازمان برگزار تا تحولات بازار سرمایه را به صورت میدانی بررسی کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: درباره تمامی جوانب بازار سرمایه باید به صورت تشریحی و مفصل بحث شود؛ زیرا طی سال گذشته اتفاقات مختلفی در این بازار اتفاق افتاده و باید علل بروز رویدادها در هر یک از مقاطع زمانی بررسی و راهکارهای سازمان بورس، وزارت اقتصاد و دولت درباره آن مورد توجه قرار بگیرد. زیرساخت‌های بازار بورس امروز تحول اساسی پیدا کرده و قابلیت‌های آن گسترده شده است.

دژپسند در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره بررسی موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز گفت: واگذاری این دو باشگاه ملازماتی دارد و باید برای ارائه در بازار بورس استانداردهای مورد نظر بورس را بدست بیاورد و یک فرایند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود و این موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند و اگر هیات واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس و اوراق بهادار را رفع کند، این دو باشگاه آماده واگذاری خواهد بود. البته اکنون نمی توان زمان این واگذاری را اعلام کرد اما تلاش داریم تا واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این دولت انجام شود.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 14914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha