تیم ملی والیبال؛چه کسانی به ایتالیا می‌روند؟ + تصاویر

لیست تیم ملی والیبال نشان می دهد آلکنو توجه چندانی به سن و تجربه بازیکنان نکرده و آمادگی فعلی آن ها را در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، تیم ملی والیبال ساعت ۵:۴۵ صبح دوشنبه از طریق دوحه به میلان خواهد رفت و سپس مسیر ۳ ساعته تا شهر ریمینی ایتالیا محل استقرار تیم‌ها را طی می‌کند تا از ۷ خردادماه کار خود را رسما در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ با دیدار مقابل ژاپن آغاز کند.

۱۷ بازیکن و ۸ عضو کادر کاروان والیبال ایران را تشکیل می‌دهند و با ورود ولادیمیر آلکنو شاهد حضور چهره‌های جدیدی چه در کادرفنی و چه در میان بازیکنان هستیم.

بد نیست در فاصله یک هفته مانده به شروع لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ که برای اولین بار به صورت کاملا متمرکز برگزار می‌شود، نگاهی دقیق‌تر به لیست تیم ملی والیبال بیاندازیم.


سعید معروف؛ کاپیتان همچنان مقتدر

با اینکه مغز متفکر والیبال ایران بیش از یک سال از میادین دور بود، اما برگزاری لیگ چین هرچند به شکل متمرکز او را به آمادگی مطلوبی برای بازگشت به ایران رساند. معروف که قهرمانی لیگ چین را با بایک موتور جشن گرفت، یک ماهی است به اردوی تیم ملی اضافه شده و همچنان گزینه نخست برای قرار گرفتن در پست پاسور است.


سیدمحمد موسوی؛ تجربه موفق سری آ

برای اولین بار سرعتی زن باتجربه ایران در سری آ و در ترکیب تیم پیاچنزا به میدان رفت. با اینکه موسوی نتوانست با تیمش به جمع ۴ تیم پایانی راه پیدا کند، اما تجربه موفقی را پشت سر گذاشت. آلکنو هم از وضعیت آمادگی این بازیکن باتجربه ابراز رضایت کرده و او یکی از مهره‌های کلیدی تیم در کنار معروف خواهد بود.


میلاد عبادی پور؛ باتجربه و بی‌حاشیه

با اینکه میلاد سن چندان بالایی ندارد، اما حالا یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی به حساب می‌آید. حضور در لیگ لهستان در چند فصل اخیر او را به یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی تبدیل کرده و حالا هم قطعا به عنوان یک دریافت‌کننده جزو گزینه‌های اصلی قرار گرفتن در ترکیب اصلی است.


پوریا فیاضی؛ دریافت‌کننده مطمئن

با اینکه پوریا یک تجربه ناموفق از حضور در لیگ لهستان داشت، اما در بازگشت به ایران نشان داد که همچنان جزو بازیکنان مطمئن و ستاره‌های اصلی لیگ ایران است. فیاضی که توانسته نظر آلکنو را جلب کند، با دریافت خوب خود به گفته سرمربی روسی حتی توانایی بازی در پست لیبرو را هم دارد.


امیر غفور؛ گزینه اول معروف روی تور

با مصدومیتی که برای شهرام محمودی به وجود آمد و او عملا از چرخه بازیکنان برای حضور در المپیک خارج شد، حالا امیر غفور گزینه نخست برای قرار گرفتن در پست قطر پاسور خواهد بود. غفور که در نیم فصل دوم در لیگ ترکیه به میدان می‌رفت، می‌تواند مطمئن‌ترین گزینه برای زدن اسپک روی تور باشد.


مسعود غلامی؛ به دنبال حضور در ترکیب ثابت

یکی از سرعتی‌زن‌های موفق در چند سال اخیر لیگ ایران مسعود غلامی بوده که نظر آلکنو را هم مثل کولاکوویچ برای قرار گرفتن در لیست نهایی جلب کرده است. البته رقابت شدیدی بین او و چند بازیکن هم پست غلامی شکل خواهد گرفت.


صابر کاظمی؛ آماده و با انگیزه

با اینکه ایگور کولاکوویچ این بازیکن جوان را به تیم ملی بزرگسالان رساند، اما سال گذشته صابر کاظمی جایی در لیست نهایی تیم ملی نداشت. این بازیکن که ستاره اصلی فولاد سیرجان در راه قهرمانی لیگ برتر بود و به اعتقاد برخی کارشناسان حتی آماده‌ترین بازیکن لیگ ایران به شمار می‌رفت، در اردو ماند و حالا یکی از سه بازیکنی است که آلکنو در پست قطر پاسور در اختیار دارد.


مرتضی شریفی؛ بازگشت لحظه آخری به لیست

شریفی که رفت و برگشت‌هایی را به لیگ ترکیه داشته، به عنوان یکی از بازیکنان آینده‌دار در چند سال اخیر در ترکیب تیم ملی حاضر بوده. او به عنوان آخرین بازیکن از لیست آلکنو خط خورد، اما با مصدومیتی که برای معنوی‌نژاد رخ داد، خیلی زود به اردو بازگشت و در لیست نهایی قرار گرفت تا به عنوان یکی از دریافت‌کننده به ایتالیا اعزام شود.


علی اصغر مجرد؛ مدافع مطمئن

فصل به خوبی برای علی اصغر مجرد در سپاهان گذشت و او مثل گذشته نشان داد می‌تواند جانشین خوبی در آینده برای سیدمحمد موسوی باشد. این بازیکن ۲۰۵ سانتی متری در رقابت جالبی با چند بازیکن سرعتی دیگر در تیم ملی برای رسیدن به ترکیب ثابت قرار خواهد داشت.


علی شفیعی؛ باتجربه و مدعی

شفیعی که از مجرد و غلامی باتجربه‌تر است، به عنوان یک بازیکن کم حاشیه خودش را در سال‌های اخیر در فرم خوبی حفظ کرده و حالا هم مدعی است که می‌تواند در کنار موسوی جزو ترکیب اصلی تیم ملی باشد.


میثم صالحی؛ احتمال پدیده شدن

قبلا در دوران کولاکوویچ هم میثم صالحی به تیم ملی دعوت شده بود، اما درخششی که او فصل گذشته در ترکیب شهرداری ارومیه داشت، حالا این بازیکن جوان را به عنوان یک مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی مطرح کرده است.


محمدطاهر وادی؛ جانشین معروف

با اینکه در سال‌های اخیر کولاکوویچ جواد کریمی را به وادی ترجیح می‌داد، آلکنو تصمیم متفاوتی گرفت و محمدطاهر را به عنوان گزینه جانشینی معروف همراه با تیم ملی به ایتالیا می‌برد. باید دید پاسور دوم تیم ملی چقدر می‌تواند در ایتالیا موفق عمل کند.


محمدرضا حضرت‌پور؛ امید به دریافت‌های مطمئن

حالا دیگر حضرت‌پور را نمی توان یک لیبروی کم تجربه دانست. با اینکه او هنوز هم جوان است، اما تجربه حضور در مسابقات مختلف بین‌المللی با تیم ملی بزرگسالان این لیبروی جوان را به یک بازیکن باتجربه تبدیل کرده که باید امیدوار بود دریافت‌های مطمئنی داشته باشد.


امیرحسین اسفندیار؛ می‌تواند ستاره باشد

کسب عنوان بهترین بازیکنان نوجوانان و جوانان جهان از سوی امیرحسین اسفندیار باعث شده هر مربی‌ای نتواند به راحتی از اسم او عبور کند. اسفندیار که در اولین تجربه خارجی خود در بلژیک فصل نسبتا خوبی را سپری کرد، حالا می‌تواند به یک ستاره در تیم آلکنو تبدیل شود. او بدون شک با توانایی بالا در زدن سرویس و اسپک یکی از گزینه‌های آلکنو برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی است.


بردیا سعادت؛ جوان ترین ملی پوش

بازیکن ۱۸ ساله ای که با رفتن به صربستان خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرد، حالا یکی از بازیکنانی است که تیم ملی را در لیگ ملت‌ها همراهی می‌کند. بردیا سعادت می‌داند که باید از کمترین فرصت‌ها بیشتر بهره را ببرد چون او به بازیکنان باتجربه‌تری همچون پوریا یلی ترجیح داده شده است.


آرمان صالحی؛ اولین تجربه در تیم ملی

یکی از لیبروهای اعزامی به لیگ ملت‌ها آرمان صالحی است. او نامی جدید و نسبتا ناآشنا برای علاقه‌مندان به والیبال به حساب می‌آید. این لیبروی جوان که فصل خوبی را در شهرداری گنبد سپری کرد، رقابت جالبی با حضرت‌پور برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خواهد داشت.


رضا عابدینی؛ بازگشت به روزهای طلایی

با اینکه قبلا هم رضا عابدینی سابقه حضور در ترکیب تیم ملی والیبال را داشته، اما چندان برای علاقه‌مندان این رشته در سن ۳۰ سالگی یک بازیکن شناخته شده نیست. به هر حال فصل خوبی که عابدینی در لیگ برتر ایران پشت سر گذاشت، او را به عنوان یکی از بازیکنان سرعتی در اردوی تیم ملی نگه داشت و حالا خودش باید برای بازگشت به روزهای طلایی تلاش کند.

۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 15010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha