قطار عرضه اولیه‌ها روی ریل قرمز بورس!

درحالی فردا شاهد سومین عرضه اولیه طی سه هفته جاری خواهیم بود که شاخص کل بورس در ادامه روند ریزشی خود، روز شنبه کف خود را شکست و اکنون در مرز یک میلیون واحد قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتنصاد به نقل از ایسنا، پس از عرضه اولیه های فگستر و فتوسا که به ترتیب در روزهای ۲۱ و ۲۸ اردیبهشت ماه انجام شد، فردا نیز عرضه اولیه غکورش به عنوان سومین عرضه اولیه سال جاری انجام خواهد شد.

البته پیش از این نیز قرار بود در ۲۹ مردادماه سال گذشته قرار بود غکورش عرضه شود اما عرضه آن لغو و به این روزهای ریزشی بازار موکول شد.

بر این اساس فردا، پنجم خردادماه تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل هشت درصد از سهام شرکت "صنعت غذایی کوروش" به عنوان پانصد و چهل و ششمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر" گروه"تولید روغن های حیوانی و نباتی" و طبقه "تولید روغن ها چربی های گیاهی و حیوانی" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد " غکورش " به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. سقف و کف قیمت این سهم در روز عرضه، بین ۲۸۵۰۰ تا ۲۹۹۵۰ است.

البته عرضه اولیه های بورسی از یک طرف به دلیل بازدهی که داشتند و دیگر به دلیل صعود شارپی بازار سرمایه، در ماه های ابتدایی سال قبل با استقبال بی نظیر سهامداران مواجه می‌شدند و صف های طولانی برای خرید آن ها شکل می‌گرفت اما با آغاز فرایند ریزش بازار از جذابیت این عرضه ها نیز کاسته شد و گواه این امر کاهش تعداد شرکت کننده ها در خرید این سهم ها است. به طوریکه میزان مشارکت در خرید عرضه اولیه ها از بیش از پنج میلیون نفر در شهریور سال گذشته به دو میلیون و ۴۵۵ هزار نفر در عرضه اولیه فتوسا رسید.

۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 15130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha