چرا دولت برای تعیین تکلیف رمزارزها لایحه‌ای نمی‌دهد؟/ ضعف مطلق در برنامه ریزی تأمین برق وجود داشته است

رئیس مجلس گفت: چرا دولت لایحه‌ای برای حوزه رمزارزها تعیین تکلیف نمی‌دهد یا بخشنامه‌ای ارائه نمی‌کند تا تکلیف دستگاه‌ها معلوم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی گزارش وزیر نیرو درباره خاموشی‌های اخیر اظهار کرد: به دلیل تصمیم نگرفتن درباره رمزارز مشکل داریم. ما طرحی داریم، اما دولت نه لایحه می‌دهد و نه درباره طرح مجلس اظهار نظری می‌کند. چرا دولت لایحه‌ای برای تعیین تکلیف نمی‌دهد یا بخشنامه‌ای ارائه نمی‌کند تا تکلیف دستگاه‌ها معلوم شود؟

رئیس مجلس اضافه کرد: رهبری تذکر دادند موضوع‌های به این مهمی لایحه داشته باشد.  بخش خصوصی تولید برق در حوزه معوقات هر روز به کمیسیون اصل نود شکایت‌هایی دارد. با شناختی که از شما و مدیران وزارت نیرو دارم، ضعف مطلق در برنامه ریزی وجود داشته است.  

وی ادامه داد: سرمایه گذاری بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه و ماده ۴۴ و ۴۸ باید انجام می‌شد. وقتی به موقع کارها انجام نمی‌شود، مشکلاتی را به وجود می‌آورد. ما در دولت و مجلس مسئولیت را پذیرفتیم و باید کارها را پیش ببریم. مجلس یازدهم کاری را برای وزارت نیرو در بودجه انجام داد که در ۴۰ سال گذشته چنین نبوده است. متوجه هستیم آن تصمیم‌ها در بودجه همین ماه اثر ندارد، اما توقع پیگیری داریم.  

قالیباف تصریح کرد: رکورد در اقتصاد وجود دارد و بخش قابل توجه صنعت خوابیده و نیاز به انرژی دارد؛ این حوزه کاملاً مدیریتی است. در ارتباط میان وزارتخانه‌ها سردرگمی وجود دارد. در حوزه رمزارز دو بخش تولید و تبادل داریم که در تولید، صنعت مسئولیت دارد. اما در تبادل اگر ارز مورد توجه باشد، بانک مرکزی و اگر دارایی دیجیتال مورد توجه قرار گیرد، وزارت اقتصاد مسئول خواهد بود. مردم ارز را به ریال تبدیل می‌کنند و در سایت‌ها به فروش می‌رسد که بانک مرکزی باید دخالت کند.  

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم دولت پیشین را نقد می‌کرد که چرا مؤسسات مالی از وزارت تعاون مجوز گرفتند. ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت به بیت المال از همین مؤسسات زده شد.  

۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 15342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha