رونمایی از طرح محیط آزمون تنظیم‌گری بازار سرمایه

طرح محیط آزمون تنظیم‌گری بازار سرمایه به منظور آزمایش و توسعه نوآوری‌های مالی در این بازار با حضور وزیر اقتصاد و دارایی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از صدا و سیما، محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره این محیط که سند باکس بازار سرمایه نیز خوانده می‌شود گفت: طیف وسیعی از ایده‌ها و نوآوری‌ها وجود دارد که شرایط اجرا و نتایج اجرای آن مشخص نیست که با استفاده از این محیط این اجازه داده می‌شود تا در یک فضای آزمایشی ایده‌ها در خصوص بازار سرمایه به اجرا گذاشته شوند. در این محیط با عملکرد شبیه فضای واقعی و با نظارت دستگاه‌های ناظر و بدون مقررات دست و پاگیر ایده‌های جدید آزمایش می‌شود و اشکالات آن برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش تنظیم گری در این محیط فضایی ایجاد می‌شود که با مشارکت همه ذی نفعان بازار سرمایه مقررات گذاری‌های جدید آزمایش می‌شود؛ بنابراین گزارش در مراسم امروز با حضور وزیر اقتصاد طرح مرکز ارتقای اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال شریف نیز رونمایی شد که هدف از ایجاد آن نقش آفرینی در توسعه اقتصاد هوشمند و نظریه پردازی دار این زمینه است.

در این مرکز علاوه بر فرصت‌های کسب و کار جدید مبتنی بر تحول دیجیتال افزایش بازده کسب و کارهای فعلی نیز دنبال می‌شود.

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 15474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha