تزریق یورو در کف ۱۴۰۰؛عرضه دلار نصف شد/در بازار ارز چه خبر است؟

قیمت یورو بازار آزاد بر خلاف یورو سنا کاهش یافت و باعث شد شکاف بین این دو نرخ به کمتر از ۱ درصد برسد. عرضه یورو متشکل به ۷۱ هزار کاهش یافت که از هفتم فروردین سابقه نداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد نیوز- قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز چهارشنبه تغییری نداشت و روی ۲۳ هزار و ۳۶۴ تومان باقی ماند. دلار سنا ۳۴ تومان رشد کرد و روی ۲۳ هزار و ۶۰۹ تومان قرار گرفت. بر خلاف دلار سنا قیمت دلار در بازار آزاد ۱۶۰ تومان کاهش یافت و روی ۲۴ هزار و ۲۰ تومان ایستاد. در نتیجه این تغییرات اندازه شکاف بین قیمت دلار سنا و بازار آزاد به ۱.۷ درصد کاهش یافت. علاوه بر این حجم عرضه دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته ۵۳ درصد کاهش یافت و روی رقم ۴ میلیون و ۲۶۱ هزار قرار گرفت.

Capture

روند قیمتی و عرضه یورو

در بازار یورو روند حرکتی بازار آزاد با سامانه سنا و بازار متشکل متفاوت بود. قیمت متشکل ۱۷۲ تومان رشد کرد و روی ۲۸ هزار و ۶۵۵ تومان قرار گرفت. قیمت سنا ۲۲۳ تومان افزایش یافت و روی ۲۸ هزار و ۹۵۷ تومان ایستاد، اما قیمت بازار آزاد ۷۶ تومان پایین آمد و روی ۲۹ هزار و ۲۳۱ تومان قرار گرفت. در نتیجه شکاف بین قیمت سنا و بازار آزاد به ۰.۹ درصد کاهش یافت. شکاف زیر ۱ درصد برای یورو متعارف نیست و بسیار کوچک محسوب می‌شود، اگر به قیمت‌های سنا و بازار آزاد از تاریخ ۷ فروردین نگاه کنیم غیر از روزهای ۱۲ و ۱۶ اردیبهشت که شکاف قیمت یورو سنا و بازار آزاد منفی شده بود، شکافی تا این اندازه کوچک سابقه نداشت. علاوه بر این عرضه یورو متشکل نسبت به روز گذشته ۶۶ درصد کاهش یافت و روی ۷۱ هزار قرار گرفت. عرضه تا این حد پایین برای یورو از هفتم فروردین سابقه نداشت.

۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 15836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha