ریزش ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس /عرضه سنگین در نمادهای موثر بر شاخص کل/ صف فروش ها کاسته شده است + نقشه بازار

در شرایطی به استقبال بازار در نخستین روز هفته رفتیم که تعادل نسبی در بازار وجود داشت و از تعداد صفوف فروش اندکی کاسته شده اما همچنان حجم معاملات قابل توجه نیست. نمادهای موثر بر شاخص کل روز پرعرضه ای را پشت سر گذاشتند. نمادهای موثر بر شاخص کل روز پرعرضه ای را پشت سر گذاشتند. در گروه خودرویی دو نماد خودرو و سایپا معاملات منفی را تجربه کردند و هر دو حوالی کف قیمت به کار خود پایان دادند.

به گزارش گروه بورس  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (  ۲۲ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۲۹۳ واحد افت داشت.  در شرایطی به استقبال بازار در نخستین روز هفته رفتیم که تعادل نسبی در بازار وجود داشت و از تعداد صفوف فروش اندکی کاسته شده اما همچنان حجم معاملات قابل توجه نیست. نمادهای موثر بر شاخص کل روز پرعرضه ای را پشت سر گذاشتند. در گروه خودرویی دو نماد خودرو و سایپا معاملات منفی را تجربه کردند و هر دو حوالی کف قیمت به کار خود پایان دادند. گروه پالایش که لیدر آنان یعنی شپنا امروز در قیمت ۱۱۱۰ تومان بازگشایی شد در وضعیت بهتری نسبت به بقیه بزرگان قرار داشتند و با تقاضای بهتری همراه بودند. در میان بانکی ها تنها دو نماد وشهر و ملل معاملات مثبتی را تجربه کردند و مابقی گروه قرمز و منفی بودند. فلزات نیز با توجه به کلیت بازار روز پرعرضه ای داشتند و نماد فجر در این گروه همچنان با برتری تقاضا روبروست.

در میان نمادهای موثر بر شاخص هموزن، غذایی ها امروز با استقبال اهالی بازار مواجه بودند که بعضی از نمادهای این گروه همچون غگل، غپینو، غصینو، بهپاک با صف خرید به معاملات خود خاتمه دادند. در میان برقی ها دو نماد بکهنوج و دماوند در حداکثر قیمتی مورد معامله قرار گرفتند. قشرین و قیستو همچنان قندی های شیرین گروه خود هستند. زراعتی ها که ظرف دو روز گذشته با تقاضا روبرو بودند امروز فشار فروش داشتند که میتوان به صفوف فروش نمادهای تلیسه، زشگزا، زبینا اشاره کرد.

از جمله بازگشایی های امروز که در صدر بیشترین کاهش روزانه قرار داشتند میتوان به بازگشایی خشرق در محدوده ۲۳ درد منفی وقیمت ۱۱۲۱ تومان اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به ۳۳ هزار میلیارد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۶ هزار و ۹۷۳ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲هزار و ۲۹۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۸ هزار و ۴۵۳ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۷ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد فارس، شستا، وبملت، رمپنا، وبصادر، وغدیر، خپارس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، ولکار، خودرو، خساپا، شپنا، خپارس، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۴ واحد نزول، رقم ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۰۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام بپاس، غصینو، دماوند، غفارس بیشترین تاثیر مثبت و نماد کگهر، آریا، سمگا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، چخزر، کزغال، وپویا، کرمان، فروی، غگیلا است.

انتهای پیام. /

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 15880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha