با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

در طبیعت درختانی هستند به نام درختان مرگ که انسان ها را به کام مرگ می کشانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، درخت زندگی موضوع رایجی در فرهنگ عامه، اسطوره‌ها و داستان‌های مذهبی در سرتاسر دنیاست. در نقطه مقابل این درخت‌ها در دنیای طبیعت درختانی هم هستند به نام درختان مرگ که انسان‌ها را به کام مرگ می‌کشانند. با این درختان آشنا شوید.

درخت مانچینیل

با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

این میوه شباهت زیادی به سیب دارد، اما برای سلامت انسان بسیار مضر و خطرناک است. این درخت به قدری خطرناک است که اگر در یک روز بارانی زیر شاه و برگ‌های آن بایستید سم آن بدن را می‌سوزاند. مانچینیل در اسپانیا به “سیب کوچک مرگ” معروف است و در فلوریدا، مکزیک و آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می‌کند و حاوی ترکیب شیمیایی و سرطان زای فوربول است. لمس کردن این درخت باعث سوزش پوست و خوردن میوه آن منجر به مرگ می‌شود.

درخت خودکشی

با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

این درخت به ظاهر زیبا حاوی مواد شیمیایی مضر و کشنده‌ای است که در هندوستان در اماکن خصوصی به عنوان حصار کاشته می‌شود. این درخت هیچ عطر و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل در بسیار از قتل‌ها از گیاه در غذای شخص ریخته شده است.

نارگیل

با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

درست است که نارگیل یکی از خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین میوه‌های روی زمین است، اما در عین حال می‌تواند کشنده هم باشد اگر بی احتیاطی کنید و زیر درخت نارگیل بایستید ممکن است یکی از این میوه‌های خوشمزه که نمی‌توان افتادن آن را حدس زد به سرتان اصابت کند و منجر به مرگتان شود.

درخت استریکنین

با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

استریکنین یک ماده شیمیایی آزمایشگاهی نیست بلکه اکسیر مرگ است که توسط یک درخت تولید می‌شود. استریکنین درخت بومی هندوستان و جنوب شرقی آسیاست که ماده سمی آن در طول تاریخ برای از بین بردن آفت‌ها و کشتن انسان‌ها به کار برده شده است. تخمه‌های این درخت به قدری سمی هستند که اگر مصرف شوند منجر به چشم درد، سرگیجه، گرفتگی عضلات و فلج می‌شود.

Bunya Pine

با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

مخروط‌های درخت بونیا بسیار بزرگ و سنگین هستند و برای رشد مجدد از روی شاخه‌ها به زمین می‌افتند و هر کسی که زیر سایه این درخت پناه گرفته باشد در اثر اصابت مخروط‌ها جان خود را از دست خواهد داد.

درخت مانگرو شیری

با مرگبارترین درختان دنیا آشنا شوید

این درخت که در آب‌های جنوب شرقی آسیا و استرالیا رشد می‌کند حاوی یک ماده سمی خطرناک است که هرگز نباید به آن دست زد یا از آن بالا رفت. ارتفاع این درخت به ۲۰ متر هم می‌رسد و گل‌های آن بوی تندی دارند و در صورتی که آسیب ببیند شیره سفید و شیری رنگی از آن بیرون می‌ریزد. شیره درخت مانگرو باعث التهاب و تاول پوست و کوری چشم می‌شود.

جیمپی جیمپی

این گیاه استرالیایی شما را وادار به خودکشی می کند | صدای استرالیا

درخت استرالیایی جیمپی جیمپی درختی است ترسناک به قدری سمی و خطرناک است که به راحتی انسان‌ها و حیوانات را از بین می‌برد. کسانی که با این درخت تماس داشته اند یا جان خود را از دست داده اند و یا اگر خیلی خوش شانس بودند ماه‌ها درد را تحمل کرده و حتی بینایی خود را از دست داده اند.

منبع: بدونیم

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 15936
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha