شاخص کل ۳۶۶۵ واحد ریخت/پایان روز پرعرضه در بازار سهام/ افت هزار و ۲۲۰ واحدی شاخص هموزن / خودرویی ها سبزپوش شدند + نقشه بازار

بازار در دومین روز کاری نیز همانند روز گذشته جوی پرعرضه داشت ، بنظر میرسد اهالی بازار ترجیح میدهند خریدهای خود را به فضای شفاف تر بعد از انتخابات موکول کنند، هر چند در بازار طرف عرضه پررنگ تر بود اما از صفوف فروش پیوسته بخصوص در بزرگان خبری نیست و اندکی تعادل و ثبات به بازار برگشته است.خودرویی ها به لیدری خگستر روز پرنوسانی داشتند و در ادامه بازار بخصوص راند دوم با شکل گیری صف خرید در خگستر ، دو نماد خودرو و سایپا نیز با رنج مثبت همراه شدند، همچنین پارس خودرو که روز قبل بازگشایی منفی را تجربه کرد امروز با صف خرید بیش از ۱۰۰ میلیونی به کار خود خاتمه داد و در صدر پرحجم ترین های بازار نیز قرار گرفت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (  ۲۳ خرداد ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۲۲۰ واحد افت داشت. بازار در دومین روز کاری نیز همانند روز گذشته جوی پرعرضه داشت ، بنظر میرسد اهالی بازار ترجیح میدهند خریدهای خود را به فضای شفاف تر بعد از انتخابات موکول کنند، هر چند در بازار طرف عرضه پررنگ تر بود اما از صفوف فروش پیوسته بخصوص در بزرگان خبری نیست و اندکی تعادل و ثبات به بازار برگشته است.

خودرویی ها به لیدری خگستر روز پرنوسانی داشتند و در ادامه بازار بخصوص راند دوم با شکل گیری صف خرید در خگستر ، دو نماد خودرو و سایپا نیز با رنج مثبت همراه شدند، همچنین پارس خودرو که روز قبل بازگشایی منفی را تجربه کرد امروز با صف خرید بیش از ۱۰۰ میلیونی به کار خود خاتمه داد و در صدر پرحجم ترین های بازار نیز قرار گرفت.

گروه فلزات روز متعادل و آرامی را سپری کردند، نمادهای فوکا، فسپا و فروس حوالی سقف قیمت مورد دادوستد قرار گرفتند. بانک شهر در گروه بانکی امروز نیز معاملات سبز و رو به بالایی داشت و نمادهای بزرگ این گرو همچون تجارت، ملت در بازه صفر به معاملات خود خاتمه دادند. در گروه پالایشی، شپنا به عنوان لیدر ، نسبت به بقیه نمادهای گروه با تقاضای بهتری همراه بود.

در میان گروه های تاثیر گذار بر شاخص هموزن، امروز قرعه به نام سیمانی ها افتاد و این گروه بخصوص در میانه بازار با رنج قوی و مثبت روبرو شدند و اکثر نمادهای این گروه همانند ساراب، سشرق، سمازن در بازه حداکثری معامله شدند. در میان غذایی ها، نماد غگل با تقاضای خوب به صف نشست و غمینو و غگلپا حوالی سقف قیمت مورد معامله قرار گرفتند.

گروه های زراعت، قند و زغال سنگ و لاستیکی ها یکدست منفی و قرمز معامله شدند .

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی نماد فباهنر در بازه ۹ درصد منفی و قیمت ۱۹۰۰ تومان اشاره کرد.

شاخص کل بورس به یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۶۶۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۱۴۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲۲۰ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۷ هزار و ۲۳۳ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۹۱ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد کگل، شپنا، خودرو بیشترین اثر مثبت و سهام فارس، تاپسکو، رمپنا، وپارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی غکورش، ولکار، خودرو، خساپا، خپارس، شپنا، شستا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷ واحد نزول، رقم ۱۷ هزار و ۴۳۴ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۴۰ هزار معامله به ارزش حدودی ۸۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام سمگا، بنو، کوثر بیشترین تاثیر منفی و نماد آریا، غصینو، دماوند، زاگرس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، چخزر، کزغال، وپویا، غگیلا، کرمان، زملارد است.

انتهای پیام. /

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 15943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha