مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟/ از سفارش اختاپوس برای صبحانه تا کشتی تفریحی با کف شیشه‌ای

ثروتمندترین‌ افراد جهان دلارها و پوندهای خود را با روش‌های جالب و عجیبی خرج می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جف بزوس که قصد کناره گیری از مدیریت شرکت آمازون را دارد، حتماً روش‌هایی برای لذت بردن از وقت خود دارد، مثل نازیدن به فهرست بلندبالای املاک خود که تنها یک فقره از آن عمارتی ۱۳۰ میلیون پوندی در کالیفرنیا است.

این میلیاردر آمریکایی بر اساس آخرین فهرست ثروتمندان فوربس، ثروتمندترین مرد حال حاضر دنیاست. بعد از او، مالک برند لویی ویتون، برنارد آرنو در جایگاه دوم قرار دارد. بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده اند.

در میان دارایی‌های فراوان ابرثروتمندان دنیا، خانه‌هایی خاص، ابر خودروها و کشتی‌های تفریحی و همینطور ولخرجی‌های نامتعارفی مثل ماشین‌های زیردریایی، اتاق ترامپولین و ایستگاه‌های فضایی به چشم می‌خورد. در ادامه می‌خواهیم ببینیم مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند.

جف بزوس: ۱۴۶ میلیون پوند

برای جف بزوس ۱۰۰ هزار دلار تقریباً معادل ۱ پوند برای یک کارگر معمولی است. پس تعجبی ندارد که پول زیادی را خرج ملک و املاک کند. او در سرتاسر آمریکا خانه دارد، از نیویورک گرفته تا واشنگتن و تگزاس و لس آنجلس.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

ملک بزوس در واشنگتن دی سی، که بخشی از آن را با صرف ۱۸/۶ میلیون پوند به یک موزه‌ی پارچه تغییر داده، بزرگ‌ترین خانه‌ی این ایالت به شمار می‌رود. آخرین خرید ملک بزوس هم یک عمارت ۱۳۰ میلیون پوندی در شهر بورلی هیلز است که گران قیمت‌ترین خانه‌ی کالیفرنیا است.

بزوس ۵۱ ساله ابرخودروهای زیادی هم از جمله یک لامبورگینی وننوی ۳/۷ میلیون پوندی دارد. بزوس هر زمان هم که تصمیم به سفر بگیرد می‌تواند از جت اختصاصی خود استفاده کند، یک گلف استریم مدل G۶۵۰ER به قیمت ۶۵ میلیون دلار.

جدایی پر سر و صدای بزوس از همسر سابقش مکنزی، ۳۸ میلیارد دلار از ثروت او کم کرد، اما بزوس هنوز آنقدری پول دارد که بتواند آن را خرج چیزهای خاصی در زندگی اش کند.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

اینطور که گفته می‌شود بزوس یک بار در جایی برای صبحانه اختاپوس سفارش داده بود.

مانند هر مولتی میلیاردر دیگری بزوس هم شیفته‌ی موشک است و می‌خواهد مبلغ هنگفتی در شرکت اکتشاف فضایی اش که بلو اورجین نام دارد سرمایه گذاری کند که پایگاه آن در مزرعه‌ی بزوس در تگزاس واقع شده است. این شرکت در حال حاضر مشغول ساخت یک سیستم موشکی است قرار است رقیب شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک باشد.

برنارد آرنو: ۱۳۷ میلیارد پوند

دومین مرد ثروتمند دنیا نسبت به همتایان خود کمتر در کانون توجه عمومی قرار دارد. ثروت عظیم برنارد آرنو از سرمایه گذاری‌های او در شرکت LVMH نشأت می‌گیرد، امپراتوری‌ای متشکل از ۷۰ برند مطرح دنیا از جمله لویی ویتون و سفورا. آرنوی ۷۲ ساله حتی چند سال قبل توانست برای مدتی کوتاه با پیشی گرفتن از جف بزوس، در صدر فهرست ثروتمندان دنیا قرار گیرد.

اقامتگاه دائمی این مرد فرانسوی یک قلعه‌ی ۱۵۰ ساله در شهر بوردوی فرانسه است. البته او ۵ خانه‌ی دیگر هم در بورلی هیلز آمریکا به ارزش مجموعاً ۱۲۵ میلیون دلار دارد.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

اینطور که گفته می‌شود آرنو جزیره‌ای ۵۴۰ هزار متر مربعی در باهاما به نام ایندیگو دارد که هزینه‌ی یک هفته اجاره‌ی آن ۳۰۰ هزار دلار است. این جزیره از محبوبیت زیادی در میان سلبریتی‌های هالیوودی برخوردار است و جانی دپ و کیتی پری از جمله چهره‌های مشهوری هستند که تعطیلات خود را در آن سپری کرده اند.

ابرکشتی تفریحی ۱۵۰ میلیون دلاری آرنو به نام سمفونی، بیش از ۱۰۰ متر طول دارد. این کشتی یک استخر کف شیشه ای، سینمای روباز و یک جکوزی بر روی عرشه اش دارد.

آرنو که از طرفداران پر و پاقرص هنر است، مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنرمندان سرتاسر دنیا همچون پیکاسو، اندی وارهول، هنری مور و ایو کلن دارد.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

پس از آتش سوزی کلیسای نتردام فرانسه در سال ۲۰۱۹، آرنو ۲۰۰ میلیون یورو برای بازسازی این بنای تاریخی مشهور اهدا کرد.

ایلان ماسک: ۱۲۱ میلیارد پوند

دیگر چهره‌ای که امسال برای مدتی کوتاه توانست عنوان ثروتمندترین مرد دنیا را از آن خود کند، ایلان ماسک است که به قدری ثروت دارد که یک بار در توییتر از مخاطبان خود خواست به او پیشنهاد دهند که با پول هایش چه کند.

بنیانگذار ۵۰ ساله‌ی شرکت تسلا که به اعتیاد کاری اش مشهور است، می‌گوید به جای خرید ابرکشتی‌های تفریحی یا رفتن به سفرهای مجلل، ثروتش را خرج شرکت فضایی اش، اسپیس ایکس می‌کند.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

او پیش‌تر در اینباره گفته بود: «حدود نصف پول هایم قرار است صرف کمک به مشکلات روی زمین شود و نصف دیگرش هم صرف کمک به تأسیس شهری خودگردان بر روی مریخ. هدف از آن اطمینان از تداوم حیات (همه‌ی گونه ها) در صورت برخورد شهاب سنگ مانند اتفاقی که برای دایناسورها رخ داد یا وقوع جنگ جهانی سوم است.»

این چهره‌ی پرنفوذ دنیای تکنولوژی سال گذشته اعلام کرد قصد دارد بیشتر دارایی‌های فیزیکی خود را بفروشد و «خانه‌ای هم نداشته باشد».

کمی بعد تعدادی از املاک ماسک از جمله یک عمارت ۲۹ میلیون پوندی در کالیفرنیا و همینطور یک ملک ۱۹۰ هزار متر مربعی در سانفرانسیسکو به فروش گذاشته شد.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

با این حال، ماسک در برابر خودروهای پرسرعت ضعف دارد. در میان خودروهای او یک فورد مدل T متعلق به سال ۱۹۲۰، یک جگوار مدل رودستر تیپ E متعلق به سال ۱۹۶۷ و حتی یک ماشین زیردریایی به نام «لوتوس اسپریت» وجود دارد که در یکی از قسمت‌های مجموعه فیلم جیمز باند از آن استفاده شده بود.

او به جای جت خصوصی یک جت جنگنده روسی آلباتروس مدل Aero L-۳۹ دارد که به گفته‌ی خود ماسک صندلی‌های خیلی سفتی دارد!

بیل گیتس: ۹۳ میلیارد پوند

بیل گیتس و همسرش ملیندا امسال با اعلام جدایی شان بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک دنیا را در شوک فرو بردند.

اینکه آن‌ها ثروت ۹۳ میلیارد پوندی خود را چگونه تقسیم خواهند کرد امری است که هنوز مشخص نیست، اما آن‌ها طی سالیان به عنوان یکی از بخشنده‌ترین خیرین دنیا شهرت پیدا کرده و ده‌ها میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده اند.

بنیانگذار ۶۵ ساله‌ی مایکروسافت پول زیادی خرج عمارت حیرت انگیز خود در واشنگتن کرده که زانادو ۲/۰ نام دارد.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

گیتس زمین این خانه را در سال ۱۹۸۸ خریداری و پس از آن ۶۳ میلیون دلار صرف ساخت زانادو ۲/۰ کرد. این خانه مملوء از امکانات ویژه‌ی عجیبی است که به طور سفارشی ساخته شده اند.

گیتس یک بار در مصاحبه‌ای با الن دیجنرس، مجری مشهور فاش کرد که در خانه‌ی او یک اتاق ترامپولین برای بچه‌ها وجود دارد و گفته می‌شود شن‌های ساحل مصنوعی اش را از جزیره‌ی سنت لوسیا در منطقه‌ی کارائیب آوردند.

این ملک یک کتابخانه‌ی ۱۹۵ متر مربعی هم دارد که که در آن دست نوشته‌ای از لئوناردو داوینچی متعلق به قرن شانزدهم میلادی وجود دارد. گیتس این دست نوشته را در سال ۱۹۹۴ در یک مزایده به قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری کرده بود.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

گیتس از قرار معلوم علاقه‌ی خاصی به پورشه دارد – یکی از اولین خریدهای او یک پورشه‌ی مدل ۹۱۱ بود که بعدها آن را در مزایده‌ای به قیمت ۸۰ هزار دلار فروخت و سال گذشته نیز یک تایکان توربوی مدل S خریداری کرد.

او برای سفرهای خود از جت شخصی اش استفاده می‌کند، یک بمباردیه گلوبال اکسپرس مدل BD-۷۰۰ که خرید آن برای گیتس ۳۱/۴ میلیون پوند آب خورده است.

او پول زیادی هم صرف سفرهای خانوادگی مجلل خود کرده است. گیتس یک بار با یک ابرکشتی تفریحی ۱۳۴ متری به نام سرین به سفر رفته بود که هزینه‌ی یک هفته اجاره‌ی آن ۳/۹ میلیون پوند است.

مارک زاکربرگ: ۹۲ میلیارد پوند

مارک زاکربرگ به ندرت زندگی مجلل خود را به رخ می‌کشد، گرچه اخیراً به خاطر به اهتزاز در آوردن پرچم آمریکا روی تخته‌ی موج سواری الکتریکی ۱۲ هزار دلاری اش مورد تمسخر قرار گرفت.

مولتی میلیاردرهای دنیا ثروت خود را چطور خرج می‌کنند؟

زاکربرگ ۳۷ ساله گرچه یک ماشین اسپورت پاگانی هوایرای ۱/۳ میلیون دلاری دارد، اما اغلب با یکی از خودروهای معمولی خود مثل هوندا فیت یا آکورا مدل TSX به سرکار می‌رود.

ثروت زاکربرگ هم مانند اغلب رقبای ثروتمندش معمولاً صرف خرید ملک می‌شود. او دست کم ۱۰ خانه دارد، از جمله یک خانه ییلاقی در سانفرانسیسکو، در نزدیکی سیلیکون ولی.

او در سال ۲۰۱۱ یک خانه‌ی ۴۶۴ متر مربعی به قیمت ۷ میلیون دلار در کالیفرنیا خریداری کرد که به یک دستیار دارای هوش مصنوعی مجهز است که می‌تواند آهنگ پخش کند و حتی برای صبحانه نان تست درست کند.

با همه‌ی این ها، او هم مانند گیتس به «تعهدنامه بخشش» (Giving Pledge) پیوسته که بر اساس آن میلیونرها و میلیاردرهای دنیا متعهد می‌شوند بیشتر ثروت خود را صرف امور خیریه کنند.

او همچنین اعلام کرده قصد دارد طی سال‌های آتی ۹۹ درصد از سهام خود در شرکت فیسبوک را بفروشد.

منبع: روزیاتو 

۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 17189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha