تصاویر | آتش‌سوزی کالیفرنیا شدت گرفت | رکورد بیشترین دمای زمین شکسته خواهد شد؟

آتش‌سوزی کالیفرنیا در امتداد مرز نوادا با شدت در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود با توجه به گرمای فزاینده هوا شرایط بدتری در شرف وقوع باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از الجزیره، با برخورد موج شدیدی از گرما به غرب آمریکا، آتش سوزی کالیفرنیا در حال پیشرفت است و در امتداد مرز با نوادا جریان دارد.آتش نشانان در تلاش برای مهار این آتش سوزی هستند و هشدار گرمای بیش از حد برای مناطق داخلی و کویری صادر شده است.

دره مرگ در صحرای موهاوی جنوب شرقی کالیفرنیا در حال تجربه دمایی در حدود ۵۴ درجه سانتی گراد است که اگر تأیید شود، این بالاترین دمای ثبت شده در این منطقه از تیرماه سال ۱۹۱۳ خواهد بود.

در آن زمان دمای ۵۷ درجهای در این صحرا، بیشترین دمای ثبت شده روی زمین بود.این آتش که ترکیبی از دو آتش سوزی ناشی از رعد و برق در شمال دریاچه تاهو است بدون هیچ نشانه ای از کند شدن شتاب خود، در شمال شرقی منطقه جنگلی سیرا در نوادا در حال گسترش است.

کالیفرنیا نسبت به کمبود احتمالی برق، به دلیل افزایش گرما و نیز به دلیل آتش سوزی که خطوط انتقال برق وارداتی به کالیفرنیا را تهدید می‌کند، هشدار داد.

مناطقی از جنوب و شمال کالیفرنیا اخطار صادر کرده‌اند. رسانه های محلی گزارش دادند در بخشی از آریزونا، دو آتش نشان در حین عملیات هوایی جان خود را از دست دادند.

آتش سوزی در جنوب شرقی واشنگتن نیز تقریباً به ۱۵۵ متر مربع کیلومتر رسید و به جنگل ملی اوماتیلا راه پیدا کرد. آیداهو نیز در پی اعلام وضعیت اضطراری آتش سوزی، گارد ملی این کشور را برای کمک بسیج کرد.

گرمایش زمین، تشکیل گنبدگرمایی و آب شدن یخ‌های اقیانوس‌های شمالی بخش غربی آمریکای شمالی را دچار گرمایی بی‌سابقه کرده است.

آتش سوزی در کالیفرنیا

آتش سوزی در کالیفرنیا

آتش سوزی در کالیفرنیا

آتش سوزی در کالیفرنیا

آتش سوزی در کالیفرنیا

۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 17326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha