قیمت تمام شده ساخت مسکن ملی در پرند ۴ میلیون تومان/ افتتاح ۲۴۰ واحد مسکن ملی در شهر جدید پرند

محمود زاده گفت: ۲۴۰ واحد مسکن ملی در شهر جدید پرند ساخته شده که قیمت تمام شده ساخت آن‌ها ۴ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از واحدهای مسکونی با بیان اینکه استفاده از تجربیات گذشته را همواره در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها سعی کرده‌ایم؛ مکان یابی مناسبی داشته‌ باشیم تا نیاز کمتری به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی داشته باشند.

او با بیان اینکه پروژه مسکن ملی که در شهر جدید پرند امروز افتتاح می‌شود، در حدود ۱۴ ماه ساخته شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: تمامی این ۲۴۰ واحد با کیفیت بسیار خوب ساخته شده و آماده تحویل است.

محمود زاده با بیان اینکه از ویژگی‌های خوب این پروژه‌ها استفاده حداکثری از توان تمام سازندگان، و تعاونی و واگذاری گروهی در شهرهای کوچک و زیر ۵۰ هزار جمعیت بوده است، افزود: واگذاری زمین به گروه‌های ساخت را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم که شامل ۱۳۵ هزار واگذاری بوده که در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با اجرای این کارها سعی کرده‌ایم که جریان تولید پر ثمری را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین پروژه‌های مشارکتی ما در طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد هدف گذاری شده بود که بیش از ۳۵ درصد از این میزان که حدود ۵۰۰ هزار واحد است که آماده تحویل به متقاضیان است.

محمود زاده بیان کرد: از مجموع ۲۸ هزار واحد در چند بخش تعاونی، مشارکت انبوه سازی و بافت فرسوده بوده که به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از ویژگی‌های این طرح اقدام ملی مسکن تامین تمامی خدمات روبنایی و زیر بنایی بوده که در این طرح‌ها به این موضوع بسیار توجه شده و یکی از نکات مورد تاکید در این بخش‌ها استفاده از توان اقتصادی بخش خصوصی بوده که ۷۰ هزار واحد در دستور کار قرار گرفته و ۱۵۰ هزار واحد هم آماده بهره برداری و آماده واگذاری است.

محمود زاده اظهار کرد: در بافت فرسوده در مجموع ۱۱۱ هزار و ۶۳۳ واحد بافت فرسوده را در کل کشور به بهره برداری می‌رسانیم.

او با بیان اینکه ۵۳۰ هزار واحد در دست اجرا داریم، افزود: ۸۰ هزار واحد از این میزان بافت فرسوده است و حدود ۳۰ واحد بافت فرسوده را شامل می‌شود، در تهران و مابقی در سایر شهرها قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۸۵۵ واحد را افتتاح می‌شود که تمامی آن‌ها به صورت مشارکتی در قالب واگذاری زمین و انبوه سازی و بخش عمده‌ای از آن‌ها هم در قالب تعاونی‌ها و گروه‌های ساخت توسط خود مردم به بهره برداری می‌رسد.

محمود زاده در پایان اظهار کرد: قیمت تمام شده ساخت پروژه‌های مسکن ملی در شهر پرند متری ۴ میلیون است و هر متقاضی باید ۷۰۰ هزار تومان هم بابت زمین به سازندگان پرداخت کند.

۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 17375
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha