پرسپولیس - استقلال / جنگ سرد در گرمای تابستان

دربی ۹۶ بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فردا برگزار می‌شود.

به گزارش پگایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در نود و ششمین بازی دربی در  مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، فردا در ورزشگاه آزادی ساعت ۱۹:۴۵ به مصاف یکدیگر می‌روند.

دربی سرخابی‌ها همواره  از حساسیت خاصی برخوردار بوده است. به همین علت فردا روز مهمی برای فوتبالدوستان و هواداران این ۲ تیم  به شمار می‌آید و شاهد اوج هیجان و جذابیت در دربی جام حذفی خواهیم بود.

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس قبل از بازی دربی برابر حریفان خود در لیگ برتر به برتری رسیدند. به همین علت با روحیه بالا پا به زمین مسابقه می‌گذارند، اما صدور بیانیه‌ها و درگیری لفظی بین اعضای این ۲ تیم باعث شده است که دربی ۹۶ تحت تاثیر حاشیه‌ها قرار بگیرد.

با توجه به این که این دربی حذفی است، باید یک تیم برنده بازی شود و هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس  تلاش می‌کنند که رقیب دیرینه خود را شکست بدهند و دل هواداران را شاد کنند.

وضعیت جدولی سرخابی‌ها در جدول رده بندی لیگ برتر به صورتی است که تیم  استقلال جایگاه سومی خود را تثبیت کرده و شانس چندانی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ندارد. به همین علت  آبی پوشان نگاه ویژه‌ای به دربی حذفی دارند تا بتوانند با برتری برابر رقیب سنتی خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و یکی از بخت‌های مسلم برای قهرمانی در جام حذفی باشند.

از آن طرف، شاگردان گل محمدی در کورس رقابت با سپاهان برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر فوتبال هستند و به خوبی می‌دانند در صورت شکست در دربی حذفی کارشان در بازی‌های باقی مانده لیگ برتر سخت می‌شود و امکان دارد دچار لغزش شوند و قهرمانی را از دست بدهند.

یحیی گل محمدی مدتی پیش با مطرح کردن بحث هوچی گری رقیب باعث شد که تنش‌ها بین اعضای استقلال و پرسپولیس قبل از دربی به اوج خود برسد و شکوری و فریاد شیران حسابی از خجالت هم درآمدند. علاوه بر این، باشگاه استقلال از گل محمدی به خاطر اظهاراتش شکایت کرد و از آن طرف هم گل محمدی قصد دارد این کار را انجام بدهد و از آبی پوشان شکایت کند.

نتیجه دربی پایتخت برای فرهاد مجیدی از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین علت ظاهرا او برای این بازی ۵۰ میلیون تومان پاداش تعیین کرده است تا بازیکنان شارژ روحی و روانی شوند. از آن طرف هم مدیران پرسپولیس قول داده اند قبل از دربی بخشی از مطالبات اعضای تیم را بدهند تا آن‌ها با روحیه بالا به مصاف آبی پوشان بروند.

دربی حذفی  بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و به طور حتم نبود هواداران سرخابی در ورزشگاه آزادی احساس خواهد شد و از جذابیت بازی می‌کاهد.

پرسپولیس- استقلال؛جنگ سرد در گرمای تابستان

کمال کامیابی نیا و عیسی آل کثیر مصدومان پرسپولیس هستند، اما این احتمال وجود دارد که آل کثیر بتواند تیمش را در دربی پایتخت همراهی کند. از آن طرف، تیم استقلال مصدومی ندارد و فقط میلیچ را در اختیار ندارد و وضعیت دیاباته هم مشخص نیست.

علیرضا فغانی، داور بین المللی کشورمان بعد از پایان بازی‌های لیگ استرالیا به ایران آمده است و قضاوت دربی حذفی را بر عهده خواهد داشت.

مسیر راه یابی سرخابی‌ها به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

شاگردان مجیدی با پیروزی برابر تیم‌های لیگ برتری پیکان و ذوب آهن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی رسیدند و حریف پرسپولیس در این مرحله شدند. در آن طرف، سرخپوشان پایتخت کار آسانی نسبت به رقیب دیرینه خود داشتند و با برد برابر مس نوین کرمان و شاهین بندر عامری، تیم‌های لیگ دسته دوم به این مرحله راه یافتند.

جدال گل محمدی و مجیدی به جذابیت این بازی می‌افزاید و باید دید کدامیک برنده دربی ۹۶ می‌شوند.

۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 17467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha