عروسی به کوچه بورس رسید!

پس از ماه‌ها که وضعیت بازار به صورت ناامیدکننده‌ای در حال ریزش بود اما؛ طی یک ماه اخیر وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که سهامداران را به آینده این بازار امیدوار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بورس نیوز، بازارسرمایه طی هفته‌های اخیر روند رو به رشدی را در پیش گرفته و پس از ماه‌ها روند ریزشی، به گفته کارشناسان این‌روزها به تعادل دست یافته است.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه با توجه به شرایط حال حاضر اقتصادی و سیاسی کشور، روند صعودی بورس ادامه خواهد داشت هر چند این روند همانند سال گذشته و به صورت شارپ نخواهد بود، اما شاهد تداوم روند صعودی در بازار خواهیم بود.

پس از ماه‌ها که وضعیت بازار به صورت نا امید کننده‌ای پیش می‌رفت و شاخص روزانه در حال سقوط بود، اما طی یک ماه اخیر وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که سهامداران را به آینده این بازار امیدوار کرده است.

دلار ۲۵هزارتومانی در محدوده تثبیت

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز در این‌باره اظهار کرد: پس از گزارش‌های خوب شرکت‌ها و دیگر خبرهای خوبی که در هفته‌های اخیر رسید وضعیت بازار تقویت‌شده و ارزش روزانه معاملات نیز در ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در حال تثبیت شدن است که اتفاق خوبی است.

وی بیان کرد: درمجموع جو کلی بازار دارای نگرانی و التهاب نیست و این موضوع موجب می‌شود اگر پالس‌های مثبت به بازار مخابره شود مجدد شاهد تقویت معاملات و مثبت‌تر شدن روند شاخص باشیم.

کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: اتفاقات و شواهدی که در بازار ارز طی مدت اخیر افتاده و با توجه به وضعیت تورم، به نظر می‌رسد شانس اُفت ارزش دلار روزانه در حال کمتر شدن است و افراد بیشتری در حال به این نتیجه رسیدن هستند که ۲۵ هزار تومان محدوده منطقی‌تر و واقعی برای نرخ دلار است.

تیر سهامداران برای فتح مقاومت جدید

محمد جمالی یکی دیگر از کارشناس بازار سرمایه نیز در گفت‌وگو با بورس نیوز با بیان اینکه به نظر می‌رسد بازار در یک کانال بین یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار واحد تا یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار واحد با توجه به گزارش‌های مناسب و برگزاری مجامع حرکت کند، اظهار کرد: وضعیت بازار در حال حاضر به ثبات رسیده و انتظار اُفت و رشد خاصی از بازار دیده نمی‌شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شاخص تا یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار واحد صعود کند و پس‌ از آن در انتظار کابینه دولت جدید خواهد بود تا برای ادامه مسیر، تیم اقتصادی دولت ازجمله وزیر صمت، اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مشخص شوند.

"بورس" تنها پناه‌گاه سرمایه‌گذاران

مهدی محسنی دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره رشد بورس اظهار کرد: کسری بودجه ۵۰۰هزار میلیارد تومانی که گریبانگیر اقتصاد شده و مذاکرات برجامی که نتیجه‌ای در بر نداشته است؛ موجب افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد شده و به همین دلیل "بورس" به‌عنوان تنها پناه سرمایه‌گذاران روند روبه رشد و صعودی به خود گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با شرایط فعلی بازار به سمت پایین حرکت نخواهد کرد و رو به بالا خواهد بود و پس از آن باید در انتظار استقرار دولت جدید بود تا بتوان بهتر وضعیت را تحلیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در گروه پتروشیمی‌ها اکثر شرکت‌ها اشباع شده‌اند و فقط شرکت‌های اوره‌ساز وضعیت بهتری دارند اما؛ بهتر است سهامداران برای سرمایه‌گذاری با توجه به افزایش نرخ‌هایی که در پیش است بخش بیشتری را به سهم‌های ریالی اختصاص دهند.

۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 17581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha