اعزام هواپیما و بالگردهای آتش‌نشان سپاه به ترکیه

یک فروند هواپیمای «ایلوشین ۷۶»و دو فروند بالگرد «ام آی ۱۷۱» نیروی هوافضای سپاه از ۸ مرداد در عملیات اطفاء حریق در کشور ترکیه حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پی درخواست کشور ترکیه از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به اطفاء جنگل‌ها و حریق‌های ایجادشده در استان‌های مختلف این کشور و بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اعزام یک فروند هواپیمای ایلوشین ۷۶ و دو فروند بالگرد ام آی ۱۷۱ جهت کمک‌رسانی به عملیات اطفاء به کشور ترکیه اقدام کرد.

بنابراین گزارش، از آغاز اطفاء حریق از ۸ مرداد تاکنون بیش از ۱۰ سورتی عملیات اطفاء هوایی توسط هواپیمای ایلوشین صورت گرفته و از امروز عملیات اطفاء توسط بالگردها نیز آغاز خواهد شد.

نیروی هوافضای سپاه با طراحی و ساخت سامانه‌های اطفاء حریق هوایی و انجام عملیات مختلف مردم‌یاری خصوصاً در حوزه اطفاء حریق هوایی، دارای یکی از مجرب‌ترین و با تجربه‌ترین تیم‌های اطفاء حریق هوایی است که ضمن حضور در مناطق مختلف کشور در طی سال‌های گذشته و کمک جدی به عملیات اطفاء، پاسخگوی نیاز کشورهای دوست و همسایه نیز بوده است.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 18304
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha