انتخاب رشته کنکور سراسری از فردا آغاز می‌شود

انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از فردا (سه‌شنبه ۱۲ مردادماه) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روز گذشته نتایج اولیه کنکور سراسری به صورت کارنامه اعلام شد و انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از فردا (سه‌شنبه ۱۲ مردادماه) آغاز می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و دانلود دفترچه راهنما، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

جزئیات و نحوه انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان اولیه کنکور ۱۴۰۰ 

 انتخاب رشته برای همه متقاضیان (جهت انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود.

داوطلبان باید کدرشته محل‌های انتخابی را به مدت پنج روز از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۴ لغایت روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۱۸ براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

لازم است داوطلبانی که علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱۳ به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

پذیرش در کدرشته‌محل‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه­ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۴۰۰ برای متقاضیان شاخه نظری با ملاک معدل کتبی نهایی دیپلم و متقاضیان شاخه فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش با معدل کل دیپلم انجام می‌شود که متقاضی می‌تواند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و از تمامی گروه‌های آزمایشی و بدون توجه به مجاز بودن به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف نسبت به انتخاب رشته اقدام کند.

نکات مهم:

متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۳ منتشر می‌شود از روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۵/۱۴ تا روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند. 

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها نماید، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

 متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (در روزهای چهارشنبه ۹ تیر تا شنبه ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 18319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha