خبر جدید درباره بنزین/ مردم نگران نباشند

از دو روز پیش که خبر رکوردشکنی مصرف بنزین در یک ماه اخیر منتشر شد، شایعه کمبود بنزین دهان به دهان چرخید و برخی رسانه‌ها مصرف زیاد بنزین را دلیلی برای کمبود سوخت برشمردند اما اسدالله قلی‌زاده، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور می‌گوید: مشکلی برای تامین و عرضه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  تجارت‌نیوز، روز پیش زمزمه‌هایی از کمبود سوخت در جایگاه‌ها شنیده می‌شد و برخی دلیل آن را مصرف زیاد بنزین در تیرماه می‌دانستند اما اسدالله قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌های سوخت کشور، این زمزمه‌ها را در می‌کند و توضیح می‌دهد: همه جایگاه‌های سوخت فعال هستند و تا به امروز، مشکلی برای تولید و توزیع سوخت به وجود نیامده است.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قبلا از رکوردشکنی مصرف بنزین در تیرماه خبر داده بود و به تسنیم گفته بود که میانگین مصرف بنزین در تیرماه امسال به بیش از ۱۰۷ میلیون لیتر رسیده است.

قلی‌زاده شایعاتی که درباره کمبود سوخت منتشر شده بود را غلط می‌داند و می‌گوید: توزیع روزانه سوخت در کشور، کمتر از تولید آن است؛ بنابراین مشکلی برای تامین و عرضه وجود ندارد و ما در حال حاضر، روزانه حدود ۸۳ میلیون لیتر بنزین توزیع می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم در انتشار صحیح و ذکر دقیق موارد کوشا باشند تا شائبه‌ای راجع به موضوع مهمی مثل سوخت به وجود نیاید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور خاطرنشان می‌کند: جایگاه‌داران به صورت قانونی، پیگیر اعتراضات و مشکلات خود هستند. ما برای احقاق حق خود نیاز به تلاش لازم را در موارد مختلف داریم و انتظار ما از مسئولان این است که با سرعت بیشتری به حل مشکلات ما بپردازند.

۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 18495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha