تصویری خیره کننده از ماه که توسط فضاپیمای گالیله ثبت شد

ناسا تصویری زیبا از قسمت شمالی ماه را در صفحه رسمی این سازمان در فضای مجازی منتشر کرد.

به نقل از ناسا؛ سازمان فضایی ناسا تصویری خیره کننده و حیرت انگیز از ناحیه شمالی کره ماه را در صفحه مجازی اش منتشر کرد و در توضیح این تصویر نوشت: " فضاپیمای Galileo این تصویر زیبا را ثبت کرده است. این تصویر موزاییک رنگ کاذب از ۵۳ تصویر ایجاد شده و این تصویر را زمانی که بر فراز نواحی شمالی کره ماه در حرکت بود ثبت کرد. این تصویر متعلق به ۷ دسامبر سال ۱۹۹۲ است و آن تاریخ گالیله در راه رفتن به سیاره مشتری بود. "

مناطق نارنجی و آبی جریان گدازه آتشفشانی را نشان می‌دهند

ناسا در ادامه این متن نوشت:" این تصویر موزاییک مانند به دانشمندان ما کمک می‌کند تا تغییرات اتفاق افتاده در قسمت‌هایی از نیمکره شمالی ماه را مشاهده کنند. مناظقی که در تصویر به رنگ صورتی روشن از جمله ناحیه اطراف حوضچه برخوردی بیضی شکل پر از گدازه که در قسمت پایین دیده می‌شود، کوهسارهای کره ماه هستند. سایه‌های آبی و نارنجی رنگ تصویر هم گدازه‌های آتشفشانی باستانی را نشان می‌دهند. "

تصویری خیره کننده از ماه که گالیله آن را ثبت کرد

در ادامه این متن آمده:" رنگ آبی تیره در قسمت چپ ناحیه بحران‌ها است. دریای آسایش و جایی است که آپولو ۱۱ در این منطقه فرود آمده، دیده می‌شود. ناحیه آبی رنگ نسبت به مناطق بالایی که سبز و نارنجی هستند، از نظر تیتانیوم غنی‌تر است. خاک‌های نازک در ماه که از مواد معدنی غنی هستند، مربوط با برخورد شهاب سنگ‌ها یا سیارک‌ها است که به رنگ آبی روشن در این تصویر نمایان است. پرتوهای آبی رنگی که در تصویر وجود دارند هم مربوط به جوانترین دهانه‌ها است. "

تصویری خیره کننده از ماه که گالیله آن را ثبت کرد

سازمان فضایی ناسا کاوشگر Galileo را به افتخار گالیلئو گالیله، ستاره شناس ایتالیایی که چهار قمر سیاره مشتری را کشف کرد، نامگذاری شده است. دوربین این کاوشگر و ۹ ابزار دیگر به دانشمندان کمک کرد که تا بتوانند اکتشافات و تحقیقات دیگری را نیز انجام بدهند که یکی از این کشف‌ها نشان می‌داد که قمر یخی اروپا ممکن است یک اقیانوس زیرسطحی داشته باشد. ماموریت جانشین گالیله، جونو است که بررسی سیستم جوویان را بر عهده دارد و به دانشمندان کمک می‌کند تا درک بهتری از منشا منظومه شمسی داشته باشند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴