ضرب الاجل یک هفته‌ای رئیسی برای نهایی کردن طرح تحولِ مقابله با کرونا

رییس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه برای تغییر این وضعیت نیازمند اقدام جهادی و جهشی هستیم، تاکید کرد: کار مسولان اجرایی کشور فقط توصیه نیست و باید ضمانت اجرای مناسب هم برای تصمیمات اتخاذ شده درنظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا؛رئیسی با اشاره به ضرورت دریافت پیشنهادات تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی و تجربیات عملی دستگاه های اجرایی سراسر کشور برای نهایی کردن طرح تحول در مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری‌های سراسر کشور هرچه زودتر تجارب یک سال و نیم اخیر در مقابله با کرونا، موانع پیش رو و پیشنهادات تحولی خود را به وزارت بهداشت و وزارت کشور ارسال نمایند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا با استفاده از تجربیات یک سال و نیم اخیر کشور در کمیته ویژه ای تدوین و هفته آتی در دستور کار جلسه ستاد ملی قرار خواهد گرفت.

رئیسی افزود: طرح جامع تحول شامل پروتکل های بهداشتی، سازوکارهای درمانی، فرآیند تامین و تولید واکسن، سازوکار واکسیناسیون عمومی، برآورد وضعیت آینده کرونا و راهکارهای پیشگیری و نحوه مواجهه با انواع جهش یافته ویروس، سازوکارهای حمایت از کسب و کارهای متضرر از کرونا، نحوه حمایت شایسته از کادر درمان و افزایش مشارکت مردم و نهادهای مردمی در بخش های مختلف خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه تدوین طرح تحول در نحوه مقابله با کرونا بلافاصله پس از پایان انتخابات، زیر نظر دفتر رییس جمهور آغاز شده بود، اظهار داشت: با دریافت نظرات کارگروه‌های تخصصی و فراخوان پیشنهادات نو و اخذ تجربیات از مجامع علمی و تخصصی سراسر کشور، این طرح وارد مرحله نهایی و تصویب در ستاد ملی کرونا خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید خودمان را مجهز کنیم که اگر کرونا ادامه داشت چگونه کشور را اداره کنیم، تصریح کرد: در عین حمایت از تولید داخلی واکسن، برای واردات واکسن از خارج نیز از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

رئیسی همچنین در این جلسه وضعیت برخی استانها از جمله گلستان و خراسان رضوی که شرایط حادتری دارند را درارتباط ویدئو کنفرانسی و در گفت و گوی مستقیم با استانداران این استانها، پیگیری کرد.

اعضای ستاد ملی کرونا نیز در سخنانی ضمن تقدیر از اهتمام آیت الله رئیسی در تشکیل جلسه کمیته های تخصصی و ستادملی کرونا بلافاصله بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف، گزارشی از عملکرد حوزه های خود ارائه کردند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 18554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha