افشاگری لاریجانی درباره واکسن کرونا: قرار شد ۱۸میلیون دوز واکسن از چین بیاید، وزارت بهداشت نگذاشت!

علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس که مسئول پرونده توافقات ایران و چین است، درباره دلایل عدم ورود واکسن کرونا به ایران دست به افشاگری زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبرگزاری‌ها به‌نقل از علی‌لاریجانی، رئیس پیشین مجلس و نامزد ردصلاحیت‌شده انتخابات، نوشته‌اند: «حدود مرداد پارسال بود که دیدم وضعیت کرونا خراب است و با این‌که مسوولیتی نداشتم با طرف چینی مذاکره کردم که واکسن بفرستند. قرار شد ۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان بفرستند که مسوولان وزارت بهداشت تعلل کردند و این کار انجام نشد.»

علی لاریجانی مسوول پرونده قرارداد بلندمدت همکاری میان ایران و چین بود و گویا این حرف‌ها را در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی‌اش زده‌بوده که پخش نشده‌است.

لاریجانی، چندمین مقام رسمی مملکت است که رسما اعلام می‌کند وزارت‌بهداشت دوران سعید نمکی، جلوی واردات واکسن حتی از چین و روسیه سنگ انداخته و همکاری نکرده.

افکار عمومی می‌پرسند دلیل این کارشکنی چیست؟ آیا به‌دلیل همکاری و شراکت‌های شخصی در پروژه‌ واکسن داخلی یا داروسازی داخلی؟ انتظار این است که دستگاه قضایی به این پرونده که تاکنون جان بیش از ۱۰۰هزار نفر را گرفته، رسیدگی کند.

منبع: خبر فوری

۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 19349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha