پایان خوش بازار سهام در آخرین روز کاری هفته/ صعود ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی شاخص کل بورس/ معاملات مثبت در گروه بانک و خودرو / تقاضا در کوچک های بازار ایجاد شده است + نقشه بازار

در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاهد آغازی متعادل همراه با گرایشات مثبت در کلیت بازار بودیم. افزایش عرضه در اغلب نمادها مشاهده میشد اما در نیمه دوم بازار شاهد معاملات بهتری بودیم به طوریکه تب تند خریداران علاوه بر بزرگان، به کوچکترهای بازار هم رسید. در دقایق پایانی، بازار با افزایش تقاضا و میل به خرید مواجه شد که نوید بازاری خوب در هفته بعدی را میداد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی  رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۱۰شهریور ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۸ هزار و ۴۸۲ واحد صعود داشت. در آخرین روز معاملاتی هفته جاری شاهد آغازی متعادل همراه با گرایشات مثبت در کلیت بازار بودیم. افزایش عرضه در اغلب نمادها مشاهده میشد اما در نیمه دوم بازار شاهد معاملات بهتری بودیم به طوریکه تب تند خریداران علاوه بر بزرگان، به کوچکترهای بازار هم رسید. در دقایق پایانی، بازار با افزایش تقاضا و میل به خرید مواجه شد که نوید بازاری خوب در هفته بعدی را میداد.

فراورده های نفتی امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند. نمادهای پرحجم گروه، شبندر، شپنا و شتران در حوالی ۲ درصد مثبت بسته شدند.

گروه خودرو و قطعاتی ها نیز همسو با کلیت بازار با نوسانات مثبت همراه بودند. نماد خپارس با بیش از ۵۱۸ میلیون معامله و صف خرید ۹میلیونی پرتقاضاترین سهم گروه شد.

فلزات اساسی متعادل و با گرایش های مثبت دادوستد شدند نمادهای پرحجم گروه ذوب، فملی و فولاد در حوالی ۱ درصد مثبت بسته شدند.

بانکی ها نیز امروز در مدار مثبت معامله شدند در این گروه بانک دی لیدر این روزهای گروه بعد از چندین بار صف خرید و عرضه شدن در انتها با حجم معاملات بیش از ۱ میلیاردی با صف خرید ۱۲۵ میلیونی روز خود را به اتمام رساند.

شاخص هموزن نیز سبز پوش به کار خود پایان داد. با ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر ممنوع شدن خرید و فروش سیمان خارج از بورس کالا کلیه نمادهای گروه سیمانی یک پارچه مثبت معاملات سبز رنگ رو تجربه کردند. محصولات شیمیایی کانه های فلزی و غذایی ها با افزایش قیمت همراه بودند. گروه دارویی با نوسانات مثبت همراه بود و در این گروه برکت با خرید های مکرر حقوقی به صف خرید رسید. این شرکت در ۲۰ شهریور ماه افتتاح دومین خط تولید واکسن را خواهد داشت.

از جمله بازگشایی امروز می توان به نماد خمحور با رشد ۵ درصدی و صف خرید ۲۶ میلیونی اشاره کرد. لازم به ذکر است  افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی این نماد از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سودانباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

صعود ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۸ هزار و ۴۸۲ واحد صعود کرد و به رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از  ۹۷ هزار معامله به ارزش ۹۷ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، میدکو، پارس، تاپیکو، کچاد، نوری، فولاد بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شبندر، کدما، شستا، شپنا، برکت، سپید، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۴۸ واحد رشد، رقم ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۳۱ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۵۶ هزار میلیارد ریال انجام شد

سهام آریا، بپاس، زاگرس، هرمز، صبا، فرابورس، کگهر بیشترین تاثیر  مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وهامون، دی، کرمان، گدنا، لطیف، وکبهمن، ذوب است.

انتهای پیام. /

۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 19528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha