درخواست میلیون‌ها کاربر مبنی بر حذف گوگل کروم

گوگل کروم بعد از بروزرسانی مرورگر خود هنوز نتوانسته از اطلاعات کاربران خود محافظت کند و این موضوع با نارضایتی کاربران همراه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از العربیه؛ گوگل کروم یکی از بهترین و محبوب‌ترین مرورگرها در دنیای اینترنت است، اما کارشناسان اخیراً ادعا کرده‌اند که این مرورگر اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند. به همین علت آن‌ها  از کاربران گوگل خواستند تا مرورگر خود را حذف کنند.

طبق گزارشی که یک روزنامه انگلیسی منتشر کرده است، "Chrome" پس از آخرین بروزرسانی، هنوز نتوانسته از اطلاعات کاربران محافظت کند  و این امر باعث شده تا اعتماد کاربران به این مرورگر کاهش یابد. روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که ۷۲ درصد از کاربران احساس می‌کنند تقریباً همه کارهایی که به صورت آنلاین انجام می‌دهند توسط تبلیغ کنندگان، شرکت‌های فناوری یا دیگران دنبال می‌شوند. افزون بر این،  ۸۱ درصد معتقدند که خطرات احتمالی جمع آوری داده‌ها بیشتر از مزایای آن است.

گوگل کروم

یک مهندس ارشد کروم در همین راستا گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که ۵۲ شرکت از لحاظ نظری می‌توانند تا ۹۱ درصد از میانگین سابقه مرور وب کاربران را زیر نظر داشته باشند و ۶۰۰ شرکت نیز می‌توانند حداقل ۵۰ درصد از گزارشات را زیر نظر داشته باشند.

اقدامات گوگل برای جلوگیری از هک اطلاعات کاربران

گوگل کروم در تازه‌ترین بروزرسانی خود از فناوری Federated Learning of Cohorts (FLoC) استفاده کرده است. این فناوری با جمع آوری اطلاعات و علایق کاربران آن‌ها را مورد حمله خود قرار می‌دهد به همین علت  در اوایل سال جاری، گوگل آزمایش این برنامه را لغو کرد و ادعا کرد که فناوری FLoC از خطرات حریم خصوصی کوکی‌های شخص ثالث اجتناب می‌کند، اما موارد جدیدی را در این فرآیند ایجاد می‌کند و بسیاری از مسائل مربوط به حریم خصوصی را با تبلیغات رفتاری، از جمله تبعیض و هدف گیری تشدید می‌کند.

درخواست میلیون‌ها کابر مبنی بر حذف گوگل کروم

افشای این گزارش پس از آن صورت می‌گیرد که گوگل در اوایل ماه جاری از کاربران Chrome خواسته بود که بلافاصله پس از کشف هفت آسیب پذیری بسیار خطرناک در نرم افزار، آن را به روز کنند. این مرورگر در یک پست وبلاگ جدید آسیب پذیری‌ها را فاش کرد. این برنامه راهکاری برای همه ارائه کرد و از کاربران خواست زودتر بروزرسانی را انجام دهند.

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 19597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha